Jaguar XE dostal v rámci faceliftu prvky z elektrického I-Pace a přišel o naftové bi-turbo

  • Jaguar XE prodělal výrazný facelift 

  • Design se přiblížil elektrickému modelu I-Pace

  • Z I-Pace se nastěhovaly některé věci také do interiéru, volič automatické převodovky si XE bere pro změnu z F-Type

  • Automobilka zredukovala nabídku motorizací. Minulostí jsou verze s manuálem i základní diesel, stejně jako naftové bi-turbo 

  • Omlazené XE si zájemci už mohou objednat 


Jaguar představil výraznější facelift modelu XE. Změnil se především design a provedení interiéru. Techniky se aktuální modernizace nedotkla. Automobilka pouze zredukovala nabídku dostupných motorizací, takže máte nově k dispozici jeden dieselový a dva zážehové čtyřválce.

Model XE dostal v rámci faceliftu vzhled blížící se Jaguaru I-Pace. Řeč je zejména o užších diodových světlometech a širší masce chladiče. Nové jsou také oba nárazníky a vzadu najdeme jiná diodová koncová světla, která jsou opět na pohled téměř identická s tím, co používá Jaguar I-Pace. Mimochodem, diodová světla (přední i zadní) jsou součástí standardní výbavy pro každou variantu. S těmi předními souvisí také standardně dodávaný asistent dálkových světel. Připlatit si můžete za adaptivní diodové světlomety Jaguar Matrix.

Test Jaguar I-Pace EV400 AWD S: Velmi povedený, ale pořád to je elektromobil

Ještě více než exteriér se změnil interiér. Také do Jaguaru XE se nastěhoval systém Touch Pro Duo s dvojicí obrazovek na středovém panelu, kdy ta nižší je doplněna o dva multifunkční otočné ovladače. Jejich prostřednictvím lze nastavovat třeba teplotu klimatizace nebo vyhřívání/chlazení sedadel. Na místě přístrojového štítu najdeme třetí displej o velikosti 12,3″ a k dispozici je ještě vylepšený head-up displej.

Jaguar zároveň přepracoval výplně dveří, takže jsou zde nově širší loketní opěrky a hlavně se sem vejde velká láhev. Původní otočný volič jízdních režimů automatické převodovky byl nahrazen sportovní verzí voliče, kterou známe z F-Type nebo třeba z Range Roveru Sport SVR. Jeho výhodou je fakt, že s ním lze řadit i manuálně. Samozřejmě můžete pro řazení využít také matně chromová pádla pod volantem, dodávaná standardně ke všem výbavám. Z F-Type se do XE rovněž nastěhoval posuvný volič jízdních režimů, umístěný vedle voliče převodovky.

Majitelé sériového Jaguaru XE SV Project 8 mohou zdolat rekord Nürburgringu. Troufnete si?

Techniky jako takové se facelift nedotkl, ale měnila se nabídka motorizací. Bohužel. XE už dříve přišlo kvůli emisním limitům o výborný benzinový šestiválec, aktuální facelift vyřadil z nabídky také základní diesel o výkonu 120 kW (163 k) a především dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr (176 kW/240 k). Zájemci tak mají k dispozici zážehové dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) a 221 kW (300 k), respektive diesel naladěný na 132 kW (180 k). Ve všech případech je motor spojený s osmistupňovým automatem. U dieselu a silnějšího benzinového dvoulitru lze volit mezi pohonem zadních a všech kol.

Facelift přinesl ještě některé další novinky. Také XE nabízí systém Smart Settings, kdy se vůz pomocí umělé inteligence učí zvyky řidiče, aby mu po určité době nabízel ve správný čas správné možnosti například co se týká přehrávané hudby nebo volaných čísel. Podobně jako Subaru Levorg má také XE digitální vnitřní zpětné zrcátko. V zrcátku je displej, na který se promítá obraz kamery umístěné ve střešní ploutvi. Řidič si může vybrat, jestli chce používat tento obraz, nebo zda se spokojí s klasickým zrcátkem. Za vůz tak vidí i ve chvílích, kdy vzadu veze nějaké další osoby. Zároveň nechybí Apple CarPlay nebo Android Auto, Wi-Fi hotspot a tak dále.

Modernizovaný Jaguar XE si už můžete objednat, a to i na českém trhu.


Jaguar XE dostal v rámci faceliftu prvky z elektrického I-Pace a přišel o naftové bi-turbo
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: