Jaguar Land Rover přerušil kvůli Brexitu výrobu aut. Nevyrábí ani BMW nebo Opel

  • Nejistá situace kolem Brexitu donutila v Británii vyrábějící automobilky zastavit produkci

  • Jaguar Land Rover přerušil produkci ve všech svých domácích závodech 

  • Tento týden v Británii nevyrábí ani BMW (Mini, Rolls-Royce), Honda nebo Opel (Vauxhall)

Nekončící vyjednávání o podobě Brexitu má přímý dopad kromě jiného na automobilky, které mají výrobní závody ve Spojeném království. Nejistá situace přiměla některé výrobce k přerušení výroby. Tento týden zastavila výrobu například automobilka Jaguar Land Rover.

Jak píší Automotive News, britský výrobce zastavil linky ve všech svých závodech. Jmenovitě jde o Castle Bromwich (kde se vyrábí Jaguar F-Type, XE, XF a XJ), Halewood (produkuje Land Rover Discovery a Evoque) a Solihull, kde vznikají modely Range Rover nebo Jaguar F-Pace. Stejně tak je přerušena výroba v závodu Wolverhampton, který má na starost motory. Zastavení výroby bylo údajně plánované několik měsíců dopředu s cílem zamezit logistickým, finančním a právním problémům v přechodné době těsně okolo odchodu Británie z EU.

Britské sdružení výrobců aut varuje: Brexit bez dohody bude mít na průmysl drtivý dopad

Jaguar Land Rover ale není jediná automobilka, která aktuálně v souvislosti s Brexitem nevyrábí. Podle informací Automotive News stojí tento týden rovněž výroba automobilek Mini a Rolls-Royce, stejně jako značky Vauxhall (Opel). Honda si rovněž naplánovala na duben zastavení britské produkce na šest dnů, nicméně neupřesnila, o které konkrétní datum půjde.

Velká Británie má odejít z EU v pátek 12. dubna. Zda a jakým konkrétním způsobem se tak opravdu stane, ale není v tuto chvíli jisté.

Jaguar Land Rover přerušil kvůli Brexitu výrobu aut. Nevyrábí ani BMW nebo Opel
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86%) 20 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Nějak jsem nepochopil, co má výroba společného s Brexitem, díky celním papirum dojde asi k nějakému zdražení dovazenych součástek apod., zrovna tak možná podraží hotová auta na EU trhu. To snad ale nemá vliv na dohodnuté dodávky aut zákazníkům a dealerum, co už jsou dohodnuté. Zbytečné náklady za prostoje.

    • není nijak těžké to pochopit, potíže homologacemi, plynulostí dodávek, možné celní problémy – což si Britové hlavně udělají sami sobě. Ale třeba potíž s volným pohybem zboží a lidí. Jen jako příklad. Kamion veze zboží, které má volný pohyb, ale řídí ho šofér, který volný pohyb nemá …
      Rozhodně obavy jsou na místě a mají je hlavně sami Britové.

  2. Brexit s výrobou aut blízce souvisí. Pokud dojde k tvrdému odchodu bez dohody tak nebudou platit ani
    homologační pravidla a bezpečnostní předpisy. Což v nejhorším důsledku může znamenat že vozidla vyrobená ve VB budou v EU neprodejná do doby podpisu nových homologačních smluv.
    Což by platilo o všech výrobcích z VB.

  3. Nejde jenom o celní papíry. V momentě kdy dojde na tvrdý Brexit, stává se VB tzv třetí zemí, tedy z hlediska mezinárodních pravidel něco jako kdybyste chtěl exportovat, nebo cestovat třeba do ruska. Na to za 1. není nikdo připraven, v dopravě v ten moment platí úplně jiná pravidla a kupříkladu takové povolení pro vjezd se zbožím a případný výjezd ani určitě nejsou natisknuty, stejně tak není takový počet kamionu s TIR certifikací, celnice dávno zrušený a zbouraný…
    za 2. úplně stejný problém nastává v případě osobní dopravy. Nebude existovat žádná platná dohoda o pohybu osob, tedy do anglie passport, celní prohlídka, víza,
    Ještě s tím bude veselo…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: