Indická Jawa Pérák dostane silnější a čistší motor

  • Pérák je v pořadí třetím modelem, vyráběným v Indii pod značkou Jawa

  • Dříve představené Jawy tam byly vyprodány na mnoho měsíců dopředu

  • Se silnějším motorem Pérák dosahuje výkonu 30 koní a plní normu BS6


Indický Pérák, nebo přesněji řečeno Perak,  se objevil už před rokem na prezentaci koncernu Mahindra, který začal prostřednictvím svojí divize Classic Legends licenčně používat značku Jawa. Zatímco replika slavné kývačky a její levnější verze s označením Forty Two šly rovnou do výroby, na Peraka si zájemci museli ještě nějaký čas počkat. Objednávky na temně zbarvený bobber začne firma přijímat od 1. ledna 2020, a s tím souvisí také pro našince příznivá zpráva. Od příštího roku totiž v Indii zpřísní emisní normy, a nové modely tím pádem musí splňovat požadavky podobné nám známému předpisu Euro 5. To znamená, že homologační proces pro český trh by u Péráka mohl být o něco jednodušší než právě probíhající schvalování novodobé kývačky.

Místo chromu černý mat. Tak má vypadat správný bobber
Kromě čistších výfukových plynů se čtyřtaktní jednoválec může pochlubit také vyšším výkonem (30 k a 31 Nm), který těží ze zvětšeného vrtání, respektive většího zdvihového objemu 334 cm3. Zároveň se ale musí popasovat s vyšší hmotností, která i přes opticky odlehčený vzhled narostla o 9 kg. Pérák je totiž oproti kývačce mohutnější a delší. Na rozvoru dělá rozdíl skoro 5 centimetrů. Modernější motor a podvozková technika, čítající centrální zadní tlumič a kotoučovou brzdu, se pochopitelně promítly do ceny. Navýšení činí v přepočtu z indických rupií nějakých 10 tisíc korun, kolik si bude účtovat český dovozce (pokud se Péráka na náš trh dostane), je zatím ve hvězdách. Že by se u nás taková motorka prodávala jako housky na krámě, je však víc než pravděpodobné.
Indická Jawa Pérák dostane silnější a čistší motor
Ohodnoťte tento článek!
3.9 (78%) 30 hlas/ů

1 komentář

  1. Krásný stroj. Bohužel v ČR se podniků ujali dementi a většinu vytunelovali nebo tak činí dodnes a proto musela česká značka se světovým renomé vstát doslova z popela v Indii, kde jsou na ni hrdí snad více než u nás. Vy v těch fabrikách u nás si z ostudy můžete nechat šít kabáty.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: