Hyundai ve Frankfurtu ukáže ještě ostřejší verzi modelu i30 N. Koncept budoucích elektromobilů už byl odhalen

přidejte názor
  • i30 N Project C je o 50 kg lehčí, nižší a agresivnější provedení ostrého hatchbacku

  • K mání bude pouze v Evropě v limitovaném počtu 600 kusů

  • Testovaní probíhalo na testovacím okruhu Namyang R&D a na Severní smyčce okruhu Nürburgring

  • Hyundai 45 EV Concept má být předzvěstí designu budoucích elektromobilů korejské značky

  • Koncept 45 vzdává hold studii Pony Coupe Concept z roku 1974

Hyundai se na frankfurtský autosalon IAA 2019 nachystal velmi dobře. Kromě sportovního N paketu pro městský model i10 vystavuje také ještě sportovnější verzi velmi úspěšného ostrého hatchbacku i30 N a elektrický koncept 45 EV Concept.

Hyundai i30 N sbírá vavříny po celém světě a jakožto první opravdu sportovní ostrý hatchback korejské značky si drze vyšlápl i na ta největší esa v kategorii. Hyundai, potěšený tímto úspěchem, tak stávající verzi náležitě vylepšil.

Speciální kovaná kola ušetřila 22 kilogramů
Skořepinová sedadla pak dalších 15 kilogramů

Kdo by však tipoval nějaký ten kilowatt navíc a vyšší točivý moment, ten by byl možná zklamán. Hyundai i30 N Project C totiž pohání stejný dvoulitrový zážehový čtyřválec, jako klasické provedení Performance. Výkon tak zůstává neměnný, tedy 202 kW. Točivý moment stále vrcholí hodnotou 352 Nm a nechybí ani elektronicky řízený diferenciál vpředu.

Project C hraje především na snižování hmotnosti. Vývojářům se povedlo uspořit velmi slušných 50 kg, a to především zásluhou použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Například kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg a zadní difuzor 386 g. Masivních 22 kg pak jde na vrub novým kovaným kolům z lehké slitiny a skořepinová sedadla jsou lehčí o 15 kg.

Srovnávací test Hyundai i30 N Fastback vs. Renault Mégane R.S. Trophy: Ostrý a ještě ostřejší
Přečtěte si také:

Srovnávací test Hyundai i30 N Fastback vs. Renault Mégane R.S. Trophy: Ostrý a ještě ostřejší

Technici se zaměřili také na podvozek, jenž je nižší o 6 mm a má zkrácené pružiny. Přepracované je rovněž zavěšení kol, přičemž zadní náprava dostala dodatečné výztuhy. S lepším podvozkem jdou ruku v ruce také nové mapy pro jízdní režimy Sport a N.

Model i30 N Project C je první limitovanou sérií značky Hyundai a vznikne v počtu pouhých 600 kusů. Ty se navíc budou prodávat výhradně v Evropě, kde bylo auto také laděno. Jmenovitě na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Pro úplnost, Project C zatím na frankfurtském výstavišti není. Na stánku automobilky se objeví až ve chvíli, kdy se autosalon otevře pro veřejnost.

Dalším a neméně výrazným lákadlem stánku Hyundai je koncept 45 EV. Designová studie je poctou koncepčnímu automobilu Hyundai Pony Coupé z roku 1974, který se stal předzvěstí prvního modelu Hyundai „z vlastní kuchyně“. Do té doby Korejci vyráběli pouze licencované automobily.

Studie elektromobilu 45 EV Concept je poctou prvnímu vlastnímu modelu Pony Coupé
Sedadla jsou otočná, aby se posádce z vozu lépe vystupovalo

Označení 45 však není pouhým odkazem na někdejší hvězdu turínského autosalonu. Při bližším průzkumu si jistě všimnete množství 45° úhlů, kterým je studie doslova poseta. Tento design by se měl objevit na příštích elektromobilech Hyundai a upřímně doufáme, že tomu tak skutečně bude, protože 45 EV Concept vypadá skvěle. Nemalou zásluhu na vzhledu studie mají také boční kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka, jejichž čočky se umějí otáčet, aby měl řidič jasný přehled i za špatného počasí.

Co se technických parametrů týče, zůstávají zástupci Hyundai potichu. Tisková zpráva mluví pouze o několika elektromotorech a o akumulátoru uloženém v podlaze vozu. Zajímavostí je zvenku viditelný diodový ukazatel stavu nabití, díky němuž má řidič možnost vidět, jaký má aktuální dojezd.

Oba zmiňované automobily si můžete detailně prohlédnout v naší galerii.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?