Hyundai představuje airbagy pro vícenásobné kolize. Jsou první na světě

  • Nový systém airbagů poskytuje účinnější ochranu během sekundárních kolizí

  • 30 procent všech nehod zahrnuje sekundární náraz, vyplývá z údajů NHTSA

  • Budoucí vozidla Hyundai a Kia obdrží nejmodernější technologie airbagů, které zvýší bezpečnost řidičů a cestujících minimalizací rizika poranění při nehodách s vícenásobnými kolizemi

Společnost Hyundai Motor Group informovala o vývoji a budoucím komerčním využití systému airbagů pro vícenásobné kolize. První systém svého druhu na světě významně zvyšuje účinnost ochrany airbagy při nehodách s vícenásobnými kolizemi. Při těchto nehodách následují po prvním nárazu sekundární kolize s dalšími objekty, jako jsou stromy, elektrické sloupy nebo ostatní vozidla. Podle tohoto scénáře probíhají tři nehody z deseti.

V současnosti používané systémy airbagů nenabízejí sekundární ochranu, pokud není první náraz dostatečně intenzivní pro jejich aktivaci. Systém airbagů pro vícenásobné kolize umožňuje účinnou aktivaci airbagů po sekundárním nárazu na základě přesného zjištění stavu vozidla a cestujících.  Nová technologie Hyundai detekuje polohu cestujících v interiéru po první kolizi. Jsou-li cestující uvedeni nárazem do neobvyklé polohy, účinnost současné bezpečnostní technologie může být omezena. Systém airbagů pro vícenásobné kolize je koncipován pro ještě rychlejší naplnění, pokud by bezpečnostní systémy v první fázi nebyly efektivní. Díky tomu poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti v situaci, kdy jsou řidič a cestující nejzranitelnější. Změnou nastavení intenzity kolize, nezbytné k aktivaci airbagů, reaguje systém airbagů při sekundárním nárazu rychleji, čímž zvýší bezpečnost cestujících ve vozidle, jež se stalo účastníkem nehody s vícenásobnými kolizemi.

Očekáváme, že rozšířením možností využití airbagů při vícenásobných kolizích výrazně zvýšíme bezpečnost řidičů a cestujících v našich automobilech,“ řekl Taesoo Chi, vedoucí technického centra vývoje podvozků a karoserií ve společnosti Hyundai Motor Group. „Budeme pokračovat v našem výzkumu dalších rozmanitých situací při dopravních nehodách v rámci našeho úsilí o výrobu stále bezpečnějších vozidel, která chrání cestující a zabraňují jakýmkoli poraněním.“Podle statistických údajů o nehodovosti NASS-CDS (National Automotive Sampling System Crashworthiness Data System), specializovaného úřadu vládní agentury pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) v USA, zahrnovalo 30 procent z 56 000 dopravních nehod v letech 2000 až 2012 v severoamerickém regionu vícenásobné kolize*.

Nejčastější druh nehod s vícenásobnými kolizemi zahrnoval vozidla, která přejela středovou čáru (30,8 procenta). Podle četnosti výskytu následují kolize způsobené náhlým zastavením na dálničních mýtných bránách (13,5 procenta), kolize s prostředním dělicím pásem na dálnicích (8,0 procenta), boční kolize a kolize se stromy a elektrickými sloupy (4,0 procenta). Společnost Hyundai Motor Group důkladně analyzovala průběh vícenásobných kolizí, aby vylepšila ochranu poskytovanou airbagy a preciznost jejich aktivace v sekundárních kolizích. Hyundai Motor Group v budoucnosti zařadí tento systém do výbavy nových vozidel Hyundai a Kia.

Hyundai představuje airbagy pro vícenásobné kolize. Jsou první na světě
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 1 hlas/ů
Sdílejte

7 KOMENTÁŘE

  1. pokud to zachrání více životů, tak proč do toho ty peníze neinvestovat.. jedině dobře, že se tomu někdo věnuje

    • Souhlasím, rozhodně to je další dobré vylepšení, které určitě nějaké ty životy zachrání. Už se nemohu dočkat nějakých video testů.

  2. Je fajn, že se Hyundai řídí heslem: “bezpečnost na prvním místě”. Za to mají můj obdiv. Osobně jim dost fandím, jelikož poslední dobou je to z jejich strany samá nová inovace.

  3. Je vidět, že ocenění za bezpečnost má právem je fajn že se na ní myslí protože to by mělo být všude na prvním místě. Auta jsou silnější, větší tak ať jsou i více bezpečné

  4. Zase se člověk bude cítit na silnici se svou rodinou bezpečněji! Oceňuji jejich snahu o maximální bezpečnost posádky jak v aktivní tak i pasivní bezpečnosti.

  5. Teď není divu že u téměř všech vozů dosahují maximální bezpečnosti pro posádku dle NCAP a tímto si to jenom upevní.

  6. Jelikož je velký počet úmrtí především na silnicích, tak spatřuji v bezpečnosti pasažérů nejvyšší prioritu, takže čím větší bezpečnost, tím lépe, děkuji Hyundai že jsme pro vás priorita.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: