Galerie na středu: Nejšílenější stroje, které pořád potřebují klasický pístový motor

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Pístový spalovací motor není výsadou silničních vozidel

  • V mnoha dopravních prostředcích nemá ani jiný typ pohonu smysl

  • Největší motor na světě je lodní diesel Wärtsilä-Sulzer RTA96-C

Klasický pístový motor s vnitřním spalováním existuje od konce 19. století. Záhy po svém vzniku začal vytlačovat parní motory. Dnešní politicko-společenská atmosféra mu příliš nepřeje, ale přesto s námi bude pístový spalovací motor využívající fosilní paliva ještě mnoho desítek let i pod kapotou osobních a nákladních aut. Pístový motor má spoustu výhod. Je lehký, jednoduchý a od člověka toho moc nevyžaduje.

Doporučujeme: Galerie: Nejbizarnější ruská terénní vozidla, která projedou úplně všude

Ačkoli mnozí tvrdí, že pístový motor je se svou 30 až 40% termální účinností již překonaná technologie, pořád je to relativně jednoduchá, levná a ekologická cesta, jak uvést stroj do pohybu. Jeho nespornou výhodou je také to, že si své palivo odveze sám.

Postupem času vznikaly opravdu mimořádné stroje a kuriozity, které se z mnoha důvodů bez pístového spalovacího motoru neobejdou. V přiložené galerii se můžete podívat na některé příklady takových strojů a vozidel.

Galerie na středu: Nejšílenější stroje, které pořád potřebují klasický pístový motor
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 34 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: