Frankfurt 2017: Mercedes ukazuje také budoucí „elektrické Scirocco“ a vodíkový hybrid

přidejte názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Mercedes zaujal hlavně svým hypersportem, novinek je ale na stánku této značky mnohem více 

  • Světovou premiéru zažívá koncept elektrického sportovně střiženého hatchbacku EQA

  • Představuje se rovněž sériová verze třídy X, facelift S Coupé nebo vodíkový hybrid vycházející z GLC 

O tom, který automobil je hlavní hvězdou letošního frankfurtského autosalonu, není pochyb. Mercedes a jeho převlečená formule AMG Project One je permanentně v obležení novinářů, novinek ale najdete na tomto stánku mnohem více. Světovou premiéru zde například slaví koncept elektrického hatchbacku EQA.

Ten navazuje na Generation EQ představené minulý rok v Paříži. V podstatě se jedná o budoucí třídu A využívající elektrický pohon. Konkrétně jsou v autě dva elektromotory, systém celkově nabízí výkon 200 kW (272 k) a dojezd má být přibližně 400 km. Dobíjet vůz můžete nejen klasicky, ale také indukčně bez použití kabelu. Zajímavostí je virtuální maska chladiče. Ta mění vzhled podle toho, jaký si zvolíte režim jízdy. Takže může být klasická, nebo může vypadat jako to, co nosí třeba AMG GT (pokud aktivujete režim Sport Plus).

Frankfurt 2017: Mercedes-AMG Project One má přes 1000 koní a detail ze staré Tatry

Mercedes-Benz třídy S Coupé/Cabriolet, respektive facelift těchto modelů, jsme probrali už dříve, stejně jako sériovou třídu X nebo gigantickou studii Mercedes-Maybach 6 Cabriolet. Zajímavou novinku ale představuje GLC upravené pro pohon palivovými články.

Na modelu GLC F-Cell je zajímavé především to, že jde v podstatě o hybrid. Jenže namísto kombinace spalovacího motoru a baterií zde inženýři použili kombinaci palivových článků a lithium-iontových akumulátorů. V každém případě tedy vůz jezdí na elektrickou energii, zákazník si ale může vybrat, který zdroj použije. Teoreticky tak můžete na krátké dojíždění do práce využívat pouze baterie, kdy jejich kapacit vystačí k ujetí 49 km. Na dlouhých trasách pak budete vyrábět elektrickou energii přímo v autě díky palivovým článkům.

Doporučujeme: Frankfurt 2017 — Nové Porsche Cayenne Turbo ohromí dynamikou a jízdními vlastnostmi

Tato kombinace je velmi chytrá. Denní pohyb s využitím klasických baterií vůz zvládne, vy ušetříte (podle všeho drahý) vodík a když budete chtít auto dobít, nebude to trvat z běžně dostupných zásuvek nekonečně dlouho. Naopak na dlouhých trasách použijete palivové články, kdy zásoba vodíku vystačí k ujetí zhruba 437 km. Pokud palivo dojde, jednoduše ho natankujete a během pár minut pojedete dál. Vůz samotný je poháněn elektromotorem s parametry 147 kW (200 k) a 350 Nm. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h.

Speciálně stánek Mercedesu dobře ukazuje, jak široký záběr někteří výrobci mají. U této automobilky totiž najdete bez přehánění vše od elektrického Smartu nebo konceptu EQA, přes relativně normální auta typu třídy X, až po luxusní kupé třídy S, monstrózní terénní dvanáctiválcový Maybach nebo několikrát zmíněný hypeprsport AMG Project One. Zdá se, že než naplno nastoupí elektromobily (nebo než úřady spalovací motory zakážou), bude automobilový trh opravdu pestrý.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?