Ford prozradil další detaily o Fiestě ST. Nechybí Launch Control ani samosvorný diferenciál

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Po více než roce Ford prozradil další informace týkající se Fiesty ST

  • Nový hot-hatch dostane samosvorný diferenciál, zajímavě řešenou zadní nápravu i Launch Control pro manuální převodovku 

  • Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 6,5 s a maximální rychlost Fiesty ST bude 232 km/h

  • Pod kapotou najdeme tříválcovou patnáctistovku 

Ford odhalil novou generaci Fiesty ST s velkým předstihem. Vůz se představil už v únoru minulého roku, ale kromě základních informací další podrobnosti chyběly. Ty zveřejnila automobilka až teď, po více než roce. Zdá se, že nastupující Fiesta ST bude zajímavý automobil, přestože pod kapotou najdeme pouze tříválec.

Doporučujeme: Nový Ford Fiesta ST pojede jen na dva válce. Má ale 200 koní

Jednou z dosud nezodpovězených otázek ohledně této novinky byla její dynamika. Ford sice prozradil základní parametry motoru (147 kW/200 k, 290 Nm), co přesně to bude v praxi znamenat, to jsme zatím nevěděli. Odhady mluvily o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 s, oficiální údaj je nakonec o dvě desetinky lepší. Maximálně se Fiesta ST rozjede na 232 km/h.

Nižší čas potřebný pro dosažení stokilometrové rychlosti má zřejmě na svědomí jedna ze zajímavostí nové Fiesty ST. Podobně jako Focus RS nabídne i tento ostrý hatchback systém Launch Control v kombinaci s manuální převodovkou. Vše funguje stejně. Řidič drží vyšlápnutou spojku a pedál plynu na podlaze, vůz nastaví ideální otáčky pro rozjezd a jakmile spojku pustíte, ve spolupráci s kontrolou trakce se systém postará o nejrychlejší možnou akceleraci.

Doporučujeme: Srovnání nesrovnatelného — O kolik přesně je rychlejší Audi SQ7 než Ford Focus RS?

Další novinkou pro Fiestu ST je přítomnost tří jízdních režimů (Normal, Sport a Track), současně si řidič může vybrat ze tří variant fungování stabilizace od plně zapnuté, přes zpožděné zásahy, až po zcela vypnutý systém. S volbou jízdních režimů souvisí také funkce aktivní klapky ve výfuku.

Pro lepší jízdní vlastnosti Ford připravil systém vektorování točivého momentu za pomoci brzd, za příplatek si ale budete moci pořídit také plnohodnotný samosvorný diferenciál Quaife na přední nápravu. Zajímavé řešení najdeme i vzadu, kam inženýři nasadili speciální pružiny zpevňující zadní vlečenou nápravu v příčném směru. Podobnou věc například Opel řeší za pomoci mechanismu nazývaného Wattův přímovod, jenže ten znamená hmotnost navíc. Ford uvádí, že ve srovnání s tímto konvenčním řešením přináší jeho nové zadní pružiny úsporu 10 kg.

Doporučujeme: Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line — Proč měnit něco, co funguje?

Posilovač bude samozřejmě elektromechanický, nicméně Ford slibuje velmi strmé řízení s převodem 12:1. Přední ventilované kotouče mají velikost 278 mm, vzadu najdeme plné kotouče o průměru 253 mm.

Naopak už více než rok stará je informace o použitém motoru. Ford se vydal naprosto odlišnou cestou, než jakou využil Volkswagen u nového Pola GTI osazeného dvoulitrovým čtyřválcem. Fiesta ST tak dostane přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost ještě navíc se systémem deaktivace jednoho válce. To má přinést úsporu paliva 11 %.

Nová generace Fiesty ST se začne prodávat už na jaře.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?