Ford nabídl, že zachrání uvízlý Jeep. Pokus o reklamu, spekulují média

Zdroj: Jun Castro
  • Americké zastoupení Fordu nabídlo pomoc s vyproštěním zapadlého Jeepu jeho majiteli

  • Mluvčí automobilky v telefonátu sdělil, že k němu použije helikoptéru a zásah natočí

  • Někteří se nyní domnívají, že automobilka chtěla záchranu využít k propagaci svého off-roadu Bronco

Rivalita mezi jednotlivými výrobci automobilů je poměrně známý jev. Někdy jdou tak daleko, že se navzájem popichují v televizních reklamách nebo na billboardech. Americkými médii tento týden proběhla zpráva, že se Ford chtěl pravděpodobně zneužít nemilé situace jednoho řidiče Jeepu Wrangler, který uvízl na cyklistické stezce v kalifornských kopcích.

Majitel Jeepu Ricky Barbra vyrazil před několika dny na výlet do přírody. Zřejmě se vrhl na překážku, kterou jeho auto nemohlo překonat. Zasekl se s ním na úzkém hřebeni mezi dvěma kopci, kterým prochází bikerská stezka. To by pro zkušeného znalce jízdy v terénu nemusel být problém, auto ale nemělo kam připojit naviják. Řidič ho tedy musel opustit a začít shánět pomocníky na vyproštění.

Test Jeep Wrangler 2.2 CRD Rubicon: Bezkonkurenční off-road

Případ řešila i místní policie, od které zřejmě zástupci Fordu získali na Barbru telefonní kontakt. Podle něj mu mluvčí automobilky nabídl, že vůz vyprostí zcela zdarma. Zřejmě pomocí helikoptéry nebo nějakým jiným způsobem. Musí ale souhlasit s tím, že celou akci natočí na kameru.

Podle magazínu The Drive se zřejmě Ford pokoušel vyřizovat si takto účty s Jeepem. Ten je nyní hlavně v USA jeho zásadním konkurentem. Modrý ovál totiž před nedávnem představil off-road Ford Bronco, jenž nyní s Jeepem Wrangler bojuje o přízeň fanoušků jízdy v terénu.

Případů popichování je hodně

K vyproštění nakonec nedošlo. Barbra sehnal kumpány s Jeepy a během jedenáctiminutového zákroku se jim podařilo auto vytáhnout. Mluvčí Fordu magazínu The Drive jen přiznal, že kontaktu mezi ním a majitelem Jeepu došlo. Detailněji ale nehovořil. Podle Barbry mu pak už jen z Fordu volali, aby mu pogratulovali k záchraně vozu.

Američané vzkřísili legendární Ford Bronco. Má otvírák na pivo a stojí pakatel

Popotahování mezi automobilkami známe i z českých vod. Dlouholetá rivalita mezi Škodou a Hyundai před několika lety vedla k tomu, že korejská automobilka v Česku spustila televizní kampaň, kterou si dělala ze Škody legraci. Vyznění reklamy pak musela upravit.

Hyundai ale do konkurence šlapal i v zahraničí. V roce 2018 například ve Švýcarsku zveřejnil billboard na elektrické SUV Kona, který doplnila slovy „Jsi na řadě, Elone“. Škoda v tu samou dobu „vystřelila“ své auto na Mars se slovy „Nepanikař, Elone!“ Jaguar si zase svého času dělal legraci z televizní reklamy Mercedesu svou vlastní verzí. Na obě videa za sebou se můžete podívat:

Ford nabídl, že zachrání uvízlý Jeep. Pokus o reklamu, spekulují média
Ohodnoťte tento článek!
3.4 (68.84%) 95 hlas/ů

16 KOMENTÁŘE

  1. “Ford nabídl, že zachrání uvízlý Jeep”.
    ….bylo by nanejvýš zapotřebí, aby Ford zachránil uvízlý JEEP a vyrval ho ze spárů nekompetentního Italského DUCE-fašounů od Fiata, který jeho produkci przní hrůzostrašnými modely s dementními diesel turboviagrovými motory.
    Italští žabožrouti USA značku Jeep degradovali na úroveň EU socek.
    Krom Jeep Grand Cherokee a Jeep Wrangler je současná Jeep produkce hrůzostrašná přehlídka IT Fiat debility

    • Tak kdyby JEEP měl dostatek konkurence schopnosti, tak by asi nepotřeboval slučovat se s FIATem … 😉 s FIATem, který ani nemá žádné zkušenosti s off-road vozy … proč tedy k takové fúzi došlo?! Zamyslel jste se nad tím někdy?! Zcela jistě ne … protože ta slavná značka JEEP už mohla třeba být dávno pohřbená v zapomění … stejně jako spousty dalších značek, jako Chrysler apod.
      A pokud někdo umí skvěle design, je to právě italská škola …
      Světu mír.

    • Stačilo mi vlastnit jeep cherokee 2007 2.8 crd …. Italská hrůza , offroad super ale tak zkurveně udělanej a spotřebou v8 benzínu a furt se sraly ty italský díly

  2. Jezdil jsem s jednim 8 let a 2x odesel senzor za 200 z bazaru a pretrhlo se neco v otevirani dveri ridice. To je na 12-20 let stare auto docela dobre, ne? Druha pravda je, ze opravovat to a diagnostikovat to bylo priserne, o tom se nehadam.

      • Rus staví auta do do prostředí, ve kterých přežijí všechno … navíc se nesnaží do auto montovat hromadu elektronických pitwchowin, které jsou akorát kurwítkem do budoucna ….
        V jednoduchosti je síla … ale to Evropané zhýčkaní všemožnou mírou elektronizace, automatického parkování, milionu sraček senzorů apod. už nebudou umět za chvíli ani jezdit. V tomto ohledu už mi je i jasné, proč se tak vehementně snaží x automobilek vyvinout autonomní řízení …

  3. A co na tom. Na lidské blbosti se vydělává od pradávna. Tak proč by si Ford neudělal reklamu na trotlovi, který se byť jen pokusí o cestu na takovým hřebínku. Zadarmo to ten Ford jistě dělat nebude. To je snad každýmu jasné.
    Druhá varianta je, že se naštvaný cyklista, nebo turista lehce o toho jeepa opře a je vyproštěno. Tak ať si trotl vybere. Reklamu, vlastní náklady, nebo bye bye.

  4. Škoda v tu samou dobu “vystřelila” auto na Mars? Jediné auto, o kterém vím, že je ve vesmíru, je Tesla Roadster? Nebo jsem něco přehlédl?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: