Ferrari FXX-K Evo je pořádně „vytuněné“ LaFerrari s masivním přítlakem

  • Ferrari FXX-K se dočkalo zásadní modernizace

  • Model Evo má o 23 % vyšší přítlak

  • K volnému prodeji tohle auto není, musíte dostat pozvánku

  • Kompletní produkce je již podle všeho zamluvena

Program XX automobilky Ferrari byl založen v roce 2005 s cílem poskytnout neprofesionální veřejnosti přístup k úplně novým technologiím a koncepcím. Automobilka ale tímto programem nesledovala jen zisk z pronájmu aut na okruhu. Vedle toho, že se velmi majetní klienti projedou upravenými vrcholnými produkty značky, sbírá Ferrari rovněž potřebná data pro vývoj.

Ferrari FXX-k Evo (8)
Aerodynamické prvky jsou úplně nové. Výsledkem je zvýšení přítlaku o 23 %
Ferrari FXX-k Evo (6)
Okruhový speciál FXX-k Evo má původ v produkčním LaFerrari

Oficiální ceny za členství v programu se nikde nezveřejňují, protože své klienty si automobilka pečlivě vybírá a následné převody částek za pronájem vrcholného vývojového speciálu Ferrari jsou jen taková nezbytná formalita. Když přišlo poslední Ferrari FXX-K, spekulovalo se o ceně přes dva miliony eur (více než 50 milionů korun). A to ani auto není vaše.

Nyní Ferrari vrcholný model FXX-K modernizovalo a přejmenovalo ho na FXX-K Evo. Jeho testování jsme už mohli vidět (a slyšet) v Monze. Zatímco motor zůstává původní a atmosférická dvanáctiválcová jednotka se systémem KERS pochází bez větších úprav ze silničního Ferrari LaFerrari, výrazně se zapracovalo na karoserii a aerodynamice. Oproti původnímu FXX-K se zlepšil přítlak o 23 % a oproti sériovému LaFerrari dokonce o 75 %.

Doporučujeme: Retro na neděli: Ferrari F40 vzniklo z nouze. Nyní slaví 30 let

Ferrari FXX-K Evo má nový difuzor, nově navrženou podlahu a nové křídlo i přední aerodynamické prvky. Výsledkem je skutečnost, že už při 200 km/h generuje nový model přítlak 640 kg. To je velice blízko hodnotám, kterých dosahují speciály kategorie GT3. Při nejvyšší rychlosti vzroste hodnota přítlaku na 830 kg. Vzhůru nohama jako monopost F1 sice tohle necelou tunu těžké auto jezdit nemůže, ale moc k tomu už neschází.

Spolu s masivním nárůstem přítlaku muselo být přepracováno řízení a podvozek, aby se vůbec auto dalo ovládat. Drobností je přeprogramování systému KERS a jeho přehlednější ovládání a také nová zpětná kamera s čitelnějším 6,5″ displejem, který nahrazuje vnitřní zpětné zrcátko. Vůz Ferrari FXX-K Evo bude aktivní v sezóně 2018 a 2019 programu XX a všechny vozy už jsou rozebrány. Pokud vám tedy nepřišla pozvánka, která se neodmítá, asi se nikdy nesvezete.

Ferrari FXX-K Evo je pořádně „vytuněné“ LaFerrari s masivním přítlakem
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: