Elektrický Volkswagen ID.4 nejde v Číně vůbec na odbyt. Může za to kravata a košile

Zdroj: Volkswagen
  • Prodeje elektrického Volkswagenu ID.4 na čínském trhu výrazně zaostávají za očekáváním 

  • Za dvě měsíce tam automobilka prodala jen 1200 exemplářů, zatímco Tesla udala šest tisíc kusů Modelu Y

  • Jedním z důvodů údajně mohou být příliš formálně oblečení prodejci 

Elektrické modely Volkswagen ID.3 a ID.4 mají ambice zaujmout nejvyšší příčky v žebříčcích prodejnosti. Jenže ne vždy jde vše podle plánu. Alespoň ne v Číně. Crossover ID.4 na tamním trhu daleko zaostává za očekáváními, když se během prvních dvou měsíců podařilo prodat jen zhruba 1200 exemplářů. Jednou z odpovědí na otázku, proč tomu tak je, mohou údajně být příliš formálně oblečení prodejci v showroomech VW.

Alespoň k takovému závěru dospěl analytik společnosti Stifel Daniel Schwarz, který poslal do showroomů značek Volkswagen, Tesla a Nio fiktivní zákazníky. Podle jejich názoru působí prodejci Volkswagenu méně energicky a jejich tradiční dress code založený na dlouhých kalhotách, košili a kravatě nedělá zejména na mladší zákazníky dobrý dojem. Se zprávou o „testu“ showroomů zmíněných značek přišlo v nedávno době hned několik webů, mezi nimi například marketwatch.com.

Srovnali jsme Enyaq s příbuzným ID.4. Škoda je levnější, ale VW výhodnější

Fiktivní zákazníci také poukazovali na subjektivní dojmy ze showroomů samotných. Podle nich působí prodejní místa značky Volkswagen ve srovnání s Teslou a Nio zastarale. Konkurenti německé automobilky navíc údajně zaměstnávají mladší prodejce, kteří umí být přesvědčivější. Tohle všechno ve výsledku může ovlivnit rozhodnutí, zda pořídit ID.4, nebo dát přednost konkurenci. Pro srovnání, Tesla prodala za dva měsíce zhruba šest tisíc kusů svého elektrického crossoveru Model Y.

Volkswagen o problému s prodeji samozřejmě dobře ví, nicméně řešit ho chce rozšířením prodejních míst, nikoliv přímo změnou stylu oblékání prodejců. Magazín insideevs.com pak přidává trochu jinou teorii odpovídající na otázku, proč se modelu ID.4 v Číně nedaří. Na vině by mohla být číslovka 4 v označení vozu, protože v čínštině zní číslo čtyři podobně jako slovo smrt.

Porovnání toho, jak se oblékají prodejci značek Volkswagen, Tesla a Nio v čínských prodejnách (zdroj: marketwatch.com)

Jak připomíná agentura Reuters, Volkswagen v případě elektrických aut nesází v Číně na klasickou dealerskou síť. Místo toho buduje samostatné prodejny věnované pouze řadě ID. Ke konci května bylo takových míst pouze dvanáct, do konce roku jich má být více než sto. Současně se elektrické vozy značky VW nabízejí také v obchodních centrech za pevnou cenu. Takových míst je dnes 825, koncem roku by jich mělo být přes tisíc.

Elektrický Volkswagen ID.4 nejde v Číně vůbec na odbyt. Může za to kravata a košile
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (70%) 2 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: