Nabídka elektromobilů na českém trhu se březnu rozšířila o další luxusní model. Audi e-tron doplnila sportovněji střižená verze e-tron Sportback. Jde o SUV-kupé, má tedy svažující se záď. Jinak jsou obě auta totožná, což dokazuje i stejná délka 4901 mm a šířka 1935 mm. Model e-tron Sportback je ale nižší o 13 mm. Sportback má menší kufr než jeho sourozenec. Dozadu se vejde 555 litrů zavazadel, u e-tronu je to o 45 litrů víc. Pod přední kapotou pak mají obě auta 60litrový prostor, hlavně pro nabíjecí kabely.
Audi e-tron Sportback kupředu žene dvojice elektromotorů, která pohání všechna čtyři kola. Základní varianta označená 50 quattro má výkon 230 kW (313 koní) a vyjde na 1 936 900 korun. Vyšší verze 55 quattro pak disponuje silou 265 kW (360 koní) a režimem Boost pro krátkodobé zvýšení výkonu až na 300 kW (408 koní). Ta začíná na ceně 2 187 900 korun. Obě varianty jsou tedy o 65 tisíc korun dražší než e-tron.
Stejný rozdíl panuje i ve dvou vyšších výbavách. Advanced (1 979 900 Kč pro 50 quattro a 2 230 900 Kč za 55 quattro) zahrnuje větší 20“ kola a jiné detaily na karoserii, třeba stříbrně lakovaný difuzor a přední nárazník. Verze S line, která vyjde v provedení 50 quattro na 2 021 900 korun a v 55 quattro na 2 272 900 korun, přidává hlavně sportovní prvky včetně specifických nárazníků. Její součástí je i jinak naladěný adaptivní podvozek.
Za řadu prvků výbavy je samozřejmě potřeba zaplatit něco navíc. Virtuální zpětná zrcátka, která jsou místo klasických klíček řešena dvěma kamerami a obrazovkami ve dveřích, vyjdou na 44 700 korun. Dokoupit si lze elektrické dovírání dveří za 18 600 korun, dvojitá akustická skla pro lepší zvukový komfort za 14 500 korun, Matrix LED světlomety za 42 100 korun či asistent pro noční vidění za 62 400 korun.
Rozdíl ve verzích 50 a 55 quattro je i v dojezdu, protože každá nabízí jinou kapacitu baterie. V případě levnější verze dostanete nominální kapacitu 71 kWh. Se spotřebou 21,6 kWh na 100 km slibují podle měření WLTP dojezd 347 kilometrů na jedno nabití. Dražší varianta má sice vyšší průměrnou spotřebu (21,9 kWh na 100 km), ale díky 95kWh baterii může ujet až 446 kilometrů.
Audi e-tron jsme už loni porovnávali s Mercedesem-Benz EQC. Postavili jsme ho také do přímého souboje s Jaguarem I-Pace. Letos jsme ho zase vzali na nejrychlejší nabíječku v Česku. Na to, jak se s luxusním elektromobilem jezdí po českých silnicích, se můžete podívat v našich videodojmech: