Elektrická Vespa jde do výroby

06.09.2018
přidejte názor
Autor: Redakce

Piaggio Group podle plánu, zveřejněného na loňské výstavě motocyklů EICMA, zahájí v září výrobu elektrického skútru Vespa Elettrica. Dlouho očekávaná elektrická verze nejslavnějšího a nejpopulárnějšího skútru na světě bude vyráběna v závodě Pontedera v provincii Pisa. Z výrobní linky tohoto závodu sjel na jaře 1946 první skútr Vespa. Slavná italská značka novým elektrickým skútrem potvrzuje, že i nadále patří mezi světové lídry v oblastech designu, vývoje a výroby technicky vyspělých řešení mobility. Společnost Faber Moto s.r.o., výhradní dovozce jednostopých vozidel značek Vespa, Piaggio, Aprilia a Moto Guzzi do České republiky, hodlá uvést nový model Vespa Elettrica na český trh ještě před letošními Vánocemi.

Zákazníci na prvních evropských trzích budou moci objednávat elektrické skútry Vespa od začátku října, a to výhradně prostřednictvím internetu na speciálních webových stránkách. Kromě konvenčního způsobu pořízení vozidla budou mít zákazníci na výběr inovativní financování all inclusive.Cena se bude pohybovat na úrovni vrcholných verzí aktuálně nabízené produktové řady Vespa.

Vespa Elettrica bude uváděna na evropské trhy postupně od konce října a na mnoha z nich bude k dispozici v listopadu, kdy se uskuteční letošní ročník výstavy motocyklů EICMA 2018 v Miláně. Po zahájení prodeje v Evropě zamíří elektrická Vespa od začátku roku 2019 také na trhy v USA a Asii.

„Nová Vespa Elettrica je významnou inovací, směřující k trvale udržitelné mobilitě,“říká Laura Marko, marketingová manažerka společnosti Faber Moto. „K uvedení tohoto modelu na menší trhy, mezi něž patří i Česká republika, dojde oproti říjnovému a listopadovému termínu v případě významnějších evropských trhů s mírným zpožděním. Rádi bychom však českým zákazníkům předali první elektricky poháněné skútry Vespa již před Vánocemi. Finální cena ještě není stanovena, počítáme však s tím, že ji udržíme výrazně pod hranicí 200 000 Kč.“

Vespa Elettrica je prvním krokem společnosti Piaggio Group k vytvoření nové úrovně interakce mezi jezdcem a skútrem. Vespa Elettrica bude připravena pro budoucí používání řešení, která jsou v současnosti vyvíjena pro robota Gita z vývoje společnosti Piaggio Fast Forward v Bostonu (jeho výroba bude zahájena na začátku roku 2019). Jedná se o systémy s umělou inteligencí, které se dokážou přizpůsobovat a reagovat na všechny lidské požadavky. Jejich úkolem bude sledovat osoby a ostatní vozidla v blízkém okolí, rozpoznávat potenciální rizika a příležitosti a poskytovat mapové podklady a data o dopravě v reálném čase, které přispějí k vylepšování dopravní infrastruktury ve městech. Tato nová generace vozidel bude především dokonale znát své uživatele. Bude schopna je rozpoznávat i bez klíčku, předvídat jejich cíle a požadované nastavení, vstupovat do interakce s ostatními zařízeními i s vozidly na silnici. Navíc umožní míru individualizace, která je v současnosti sotva představitelná.

Vespa Elettrica bude uvedena na trh jako moderní ikona italské vyspělé techniky na celém světě. Vespa použitím elektrického pohonu potvrzuje svou pověst značky, která kombinuje vytříbený styl s nejlepšími technickými inovacemi. Vespa Elettrica je nejen novým elektrickým skútrem, ale také moderním uměleckým dílem, jehož technický základ ztělesňuje veškeré hodnoty světa značky Vespa, její image, společenskou a ekologickou duši, která je nyní ještě více citlivá ke kvalitě života v městském prostředí.

Vespa Elettrica znamená snadnou, přirozenou jízdu, vyspělou konektivitu a tichý provoz, individualizaci a dostupnost, hodnoty, které byly vždy spojovány se značkou Vespa a které byly nyní realizovány na zcela nové úrovni v modelu Vespa Elettrica.

Značka Vespa v současnosti prochází jedním z nejúspěšnějších období ve své historii. V uplynulém desetiletí bylo prodáno více než 1,5 milionu vozidel Vespa. V první polovině roku 2018 došlo k meziročnímu zvýšení počtu prodaných vozidel o 10 %. V České republice činí meziroční nárůst prodeje v prvním pololetí dokonce 50 %.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?