Elektrická budoucnost značky Škoda startuje, zahájen předprodej elektrifikovaných modelů

10.09.2019
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Škoda
  • Doporučená prodejní cena vozu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč, první vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020

  • „Rok zdarma s ČEZ“: Roční nabíjení zdarma ve veřejné síti Skupiny ČEZ jako bonus pro prvních 500 závazně objednaných vozů CITIGOe iV

  • Plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV startuje na částce 876 900 Kč

  • Autorizovaná síť značky ŠKODA připravena na éru elektromobility: Zákaznické balíčky eMobility pro fyzické osoby i firmy pomohou s výběrem optimální varianty nabíjení nebo kompletního energetického auditu domácnosti nebo firmy

  • ŠKODA iV – zastřešující značka pro novou rodinu elektrifikovaných modelů s okřídleným šípem

ŠKODA AUTO zahajuje na domácím trhu v České republice předprodej svého prvního sériově vyráběného elektromobilu. ŠKODA CITIGOe iV odstartuje v ČR na částce 429 900 Kč. Vozy se k prvním zákazníkům dostanou počátkem roku 2020. Prvních 500 zákazníků, kteří závazně objednají model CITIGOe iV již nyní, mohou následně po převzetí vozu využívat bezplatné nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu 1 roku. Nabídku elektrifikovaných modelů značky ŠKODA doplňuje model SUPERB iV s plug-in hybridním ústrojím, který bude k dispozici od 876 900 Kč rovněž na sklonku letošního, resp. počátkem příštího roku.

Historicky první sériově vyráběný a prodávaný elektromobil značky ŠKODA bude uveden do výroby v druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům zamíří počátkem příštího roku. ŠKODA AUTO tak chce v předstihu oslovit ekologicky a ekonomicky smýšlející jednotlivce i firmy oceňující přednosti elektrického pohonu zejména v městském a příměstském provozu.

„Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „S modely CITIGOe iV SUPERB iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky ŠKODA, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.

Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

„Skupina ČEZ má již v současnosti největší síť dobíjecích stanic v tuzemsku a ke stávajícím více než 170 přibývá každý týden nová. Dobíjení v rámci akce „Rok zdarma s ČEZ“ nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ. „Jsme zároveň největší výrobce elektřiny z čistých zdrojů v Česku. Elektromobilisté tak mají jistotu, že elektřina pohánějící jejich CITIGOe iV je 100% zelená,“ uzavírá Pavel Cyrani.

ŠKODA CITIGOe iV zaujme na první pohled novinkami ve svém vnějším designu. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA. Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOena pátých dveřích. ŠKODA CITIGOe iV je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16" koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16. Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten. Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč). ŠKODA zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Městský vůz s nulovými lokálními emisemi CO2 je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 N.m. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h. Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox). Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.

Vedle čistě bateriového elektromobilu CITIGOe iV obohatí nabídku značky ŠKODA na českém trhu rovněž plug-in hybridní varianta - SUPERB iV, dostupná v závěru letošního roku resp. počátkem roku 2020. První sériově vyráběný model značky ŠKODA s plug‑in hybridní technologií, kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k).  Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě ŠKODA SUPERB SPORTLINE. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.

Přípravy infrastruktury a poradenství v oblasti eMobility v autorizované obchodní síti ŠKODA v plném proudu 

Postupnou proměnou prochází také celá síť autorizovaných partnerů značky ŠKODA v České republice, která bude již v blízké budoucnosti energeticky soběstačná, posílí veřejnou síť dobíjecích stanic vlastními a bude umět efektivně využít starší baterie z elektromobilů jako úschovnu elektrické energie. Od 1. ledna 2020 budou všichni autorizovaní partneři značky ŠKODA v České republice splňovat standardy pro prodej, servis a nabíjení elektromobilů. Obchodní partneři značky ŠKODA v jednotlivých regionech už nebudou jen autorizovanými prodejci vozů ŠKODA, ale stanou se elektromobilními centry.

Ta nabídnou potenciálním zákazníkům mj. poradenství v oblasti pořízení a provozu elektromobilu včetně doplňkových služeb, jako je např. nákup a instalace domácí nabíječky (tzv. wallboxu), příslušenství apod. V rámci tzv. Zákaznických balíčků eMobility, jejichž skladba se liší v závislosti na tom, pro kterou cílovou skupinu jsou určeny (retail nebo fleet), mohou zájemci volit ze třech různých variant (Small, Medium a Large). Pro retailové klienty budou k dispozici např. kontrola přípojného místa včetně jističů, chytrý nabíjecí kabel, nabíjecí karta, nepřetržitý servis nebo instalace domácího wallboxu. Pro ty nejnáročnější nabídne ŠKODA nad rámec výše uvedeného kompletní poradenství pro energeticky soběstačný dům s využitím fotovoltaických panelů, možností uchovat energii a další. Analogická nabídka s přihlédnutím k potřebám živnostníků a větších firem je platná i pro fleetové zákazníky, kterým je nabídnuto zpracování individuální energetické studie firmy s ohledem na její potřeby a provoz libovolného počtu elektrifikovaných vozů. Bližší informace podají specialisté elektromobility v autorizované obchodní síti ŠKODA.

Zastřešující značka elektrifikovaných vozů: rodina iV

Vstup automobilky ŠKODA do nové éry se pojí se vznikem nové zastřešující značky ŠKODA iV, která spojuje elektrifikované vozy a řešení v oblasti mobility. Všechny elektrifikované automobily z produkce společnosti ŠKODA AUTO ponesou jednotné označení iV. Písmeno „i“ označuje hned několik skvělých vlastností, které charakterizují všechny vozy ŠKODA iV. V prvé řadě jsou inovativní a inteligentní. Společně s řešeními v oblasti mobility, která jsou speciálně upravena dle přání zákazníků, a plně propojeným ekosystémem vstupuje ŠKODA pod dílčí značkou iV do éry elektromobility. Vozy ŠKODA iV jsou navíc ikonické a inspirativní. Nové elektrifikované vozy zaujmou emocionálním, charakteristickým vzhledem. Každý vůz ŠKODA iV je dále individuální díky mnoha možnostem personalizace a výbavy. Kromě toho se všechny vozy ŠKODA iV vyznačují intuitivním ovládáním a umožňují tak snadnější a pohodlnější cestování. Písmeno „V“ pak znamená „vozidlo“.

V příštím roce uvede ŠKODA na trh první elektromobil vyvinutý na koncernové platformě MEB. Do konce roku 2022 uvede ŠKODA na trh celkem 10 modelů s různým stupněm elektrifikace, hlásících se k rodině iV. ŠKODA AUTO očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 %.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?