• Vidlicový dvouválec Testastretta DVT s proměnným časováním ventilů dává novince vyšší výkon a točivý moment

  • Semi-aktivní elektronický podvozek Skyhook má off-roadové zdvihy 185 mm na obou kolech

  • Přístrojová deska s pětipalcovým TFT displejem umožnuje připojení chytrého telefonu

  • Třicetilitrová nádrž zaručuje dojezd až 450 km

V kategorii cestovních endur je dnes už celkem běžnou praxí, že vedle základního modelu výrobce nabídne jeho dobrodružnější verzi, která je lépe připravena na jízdu v terénu i na dálkové expedice. Výjimkou není ani Ducati, která od roku 2016 prodává Multistradu také v provedení Enduro. To vstoupí do svojí čtvrté sezony s několika modernizovanými prvky. Hlavní novinkou je použití  motoru Testastretta DVT s větším objemem, který narostl z 1 198 na 1 262 kubických centimetrů.

31 MULTISTRADA 1260 ENDURO_UC68162_High
Točivý moment v 5 500 otáčkách je proti předchozímu modelu o 17 % vyšší

Dvouválec s proměnným časováním ventilů dává jezdci k dispozici 85 % točivého momentu už od 3 500 otáček, špička o síle 128 Nm se pak nachází o čtyři tisíce otáček výš. O přesné dávkování výkonu, jehož maximum má hodnotu 158 koní, se stará nový elektronický plyn, a jeho průběh lze nastavit podle aktuální jízdní situace přednastavenými jízdními režimy.

Test Ducati Multistrada 950: Ani málo, ani moc

V elektronické výbavě se nově objevuje šestiosá inerciální řídící jednotka Bosch, která zásobuje informacemi kontrolu trakce, náklonové ABS, Ducati Wheelie Control a „zatáčecí“ světlomet. Při rozjezdu do kopce přijde vhod nový asistenční systém Vehicle Hold Control, o snadnější a rychlejší řazení se stará prvek zvaný Ducati Quick Shift.

30 MULTISTRADA 1260 ENDURO_UC68163_High
Brzdění v náklonu? S nejnovějším ABS od Bosche není problém
34 MULTISTRADA 1260 ENDURO_UC68166_High
Adaptivní světlomet zamíří kužel světla přesně tam kam jedete. I do zatáčky

Poměrně zásadní změny nastávají i v oblasti podvozku. Elektronické semi-aktivní odpružení Ducati Skyhook s pohodlnějším nastavením má proti předchozí generaci o patnáct milimetrů kratší zdvihy a vylepšenou geometrii, která má za cíl zlepšit ovladatelnost v nízkých rychlostech. Práci v terénu usnadní také nižší těžiště a vylepšená ergonomie – sedlo i řídítka jsou teď umístěné níže. Offroadové schopnosti motocyklu podporuje přední devatenáctipalcové kolo, pohyb v krajích s malou hustotou benzínových stanic pak třicetilitrová nádrž. Nejmodernější techniku ve výčtu výbavy zastupuje aplikace Ducati Multimedia System s bluetooth konektivitou.

Foto: Ducati

 

Ducati Multistrada Enduro 2019 má nový motor i podvozek
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: