Do Říma nesmí žádné dieselové auto. Včetně těch nejnovějších

  • V Římě aktuálně zakázali vjezd všem autům s naftovými motory

  • Důvodem je silné znečištění ovzduší, které se kvůli aktuálnímu počasí nelepší 

  • Úplný zákaz dieselů platí v Římě jen v dopravních špičkách. Diesely plnící normu Euro 3 a nižší ale do města nesmí vůbec 

  • Už od loňského podzimu nesmí větší část týdne do Říma diesely spadající do normy Euro 3 a nižší

Do Říma aktuálně nesmí auta s naftovým motorem. Přitom nejde o obvyklá opatření rozlišující různé normy Euro. Zákaz je plošný a platí pro úplně všechny diesely. Důvodem je znečištěné ovzduší, které se kvůli aktuálnímu počasí nelepší.

Úplný zákaz vjezdu naftových aut platí v dopravních špičkách: od půl osmé ráno do půl jedenácté a pak odpoledne od půl páté do půl deváté. Mimo tyto časy ovšem mohou do italské metropole pouze diesely plnící minimálně normu Euro 4. Starší motory (Euro 3 a nižší) v současnosti do města nesmí, píše web The Local.

Škodí diesely městu? V Německu dokázali, že moderní diesely vzduch čistí a že ty staré nemá smysl zakazovat

Kvůli počasí, kdy je v Římě slunečno a nefouká vítr, došlo k překročení limitu koncentrace prachových částic PM10 v deseti z posledních dvanácti dnů. Podle předpovědi by tato situace měla ještě nějakou dobu trvat. Aktuální opatření údajně zasáhne na 700 000 řidičů. Omezení se totiž kromě dieselů týká také aut se zážehovými motory spadajícími do normy Euro 2 a nižší. Ta nesmí do města od půl osmé ráno do půl deváté večer. Stejně na tom jsou motocykly a mopedy spadající do normy Euro 1.

Kdy přesně opatření skončí, to vedení města nesdělilo. V podstatě jde o rozšíření stávajícího opatření. Od začátku listopadu loňského roku totiž do Říma v pracovní dny nesmí naftové motory plnící normy Euro 3 a nižší. Cílem zavedení této novinky byla snaha zlepšit ovzduší. Podobné problémy aktuálně řeší také další italská města jako Milán, Turín, Florencie nebo Benátky. I tam v různých formách platí zákaz vjezdu naftových vozů.

Ekologická organizace Legambiente kritizuje římskou radnici za to, že opatření zavedla až po 10 dnech. Italská asociace ropných společností ho naopak označuje za „z vědeckého pohledu nepodložené“.

Do Říma nesmí žádné dieselové auto. Včetně těch nejnovějších
Ohodnoťte tento článek!
2.4 (48.24%) 34 hlas/ů

16 KOMENTÁŘE

  1. a za chvili zakazou jidlo co prokazatelne nadyma aby lidi min prdeli… jooo italsky humor hranic nezna… kasparci. By me zajimalo jak poznaji jake auto je TDI… kdyz casto je na zadku auta jen nazev / logo automobilky, popr. modelova trida, RS, GT apod. a nic vic. Gretha musi slintat blahem, sketa jedna mala :o)))

    • No, TDI snad pozná každý na 10 metrů – ten dusivý, kyselý smrad je skutečně nezaměnitelný a je úplně jedno, jestli je to virtuálně plní Euro1 nebo Euro6, smrdí to stejně. No a kdyby kontrolující jedinec měl velmi, velmi silnou rýmu, tak ten doprovodný rachot uslyší i mrtvý :-((

      • Pro 883ccm=Když jedeš s tím svým chcípákem a překážíš provozu a cítíš smrad,tak máš asi už týden staré fusekle na nemytých nohách,nebo jsi měl čočku k obědu a následně vyrábíš bioplyn a nedrží ti přetlakový ventil.Stačí,když si otevřeš okno a pustíš si tam čerstvý vzduch.Ale nejlepší řešení-seď na pr…i doma a le nechoď na net,neotravuj!

      • No vy jste dobrej. Poslední diesly jsou úplně jinde než o čem mluvíte… Rozhodně to podle cichu nepoznáte. Poznejte to jen tak ze mají lesklé koncovky výfuku. A rozdíl od benzinu

  2. No tak hlavně, že moderní diesely mají mnohem lepší emise i než moderní benziny. Dokonce ve Stuttgartu to měřili a zjistili že moderní diesely vyfukují spaliny s menším obsahem škodlivin než nasávají. Jako že proč dělat opatření která pomůžou když můžeme šikanovat lidí s dieslovým autem v rámci populistické fréza propagandy 😀

  3. Nejčistější pohon je plynový,pokud se zavřete do garáže s nastartovaným naftovým motorem tak za chvilku bolest hlavy,kašel a všeobecně pocit dušení.S nastartovaným benziňákem akorát bolí hlava.Pokud máte auto na LPG ,tak pouze ohřeje vzduch v místnosti a nic jiného se nekoná.Pohon CNG je ještě čistější než LPG. U nových Octavií na CNG sám výrobce uvádí,že katalizátor je tam kvůli případnému provozu na benzín,na CNG tam není potřeba.Měl jsem postupně všechny pohony a CNG prakticky ohřívá vzduch.

  4. Tak prosím sledujte situaci a podávejte zprávy, jak se mění koncentrace prachových částic PM10 a doneste informace o tom, zda to má vliv. Ať to zase není jenom výkřik do tmy.

  5. No vy jste dobrej. Poslední diesly jsou úplně jinde než o čem mluvíte… Rozhodně to podle cichu nepoznáte. Poznejte to jen tak ze mají lesklé koncovky výfuku. A rozdíl od benzinu

  6. Jsou to pouze alibistická populistická rozhodnutí, která nejsou založena na žádných vědeckých podkladech.

  7. Zajímaví. letadla vypouští palivo všude možně a spaliny taky, a lodě spalují těžkej mazut a to je teprv záhul a to nikdo neřeší tak ale obyčejný lidi budou omezovat. Mimochodem starej diesel je pro lidcký organismus míň škodlivý neš ty moderní.

  8. Jediný řešení jak tuto situaci vyřešit je zakázat slunce, to za to může protože ohřívá povrch a stoupající vzduch zvedá částečky, můžou zakázat úplně všechny auta a ničemu jim to nepomůže. Druhé řešení je déšť který tyto mikročástečky spláchne.
    Jsou to šašci, ještě k tomu hloupí.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: