Diesely na ústupu. V Evropě už nejsou dominantní

  • Podíl nových aut s dieselem na evropském trhu klesl na 46 %

  • Po dlouhé době tak nejsou naftová auta dominantní

  • Alternativní paliva si meziročně polepšila téměř otřetinu

  • Zákazníci se bojí, že bude provoz dieselů regulován

Meziročně se registrace dieselových aut v Evropě propadly o 14,6 %, prodeje benzinových aut ztratily 2,1 %. Naproti tomu prodej vozů s alternativním pohonem se zvýšil meziročně o 29,7 %. Celkově dubnové registrace poklesly o 7,1 %, i kvůli menšímu počtu pracovních dnů. Diesel tak není po dlouhé době dominantní. Na první místo se zase vrátila konvenční benzinová auta, ukazují statistiky JATO Dynamics.

Celkově mají diesely 46% tržní podíl. Zákazníci se od nich odklánějí z několika důvodů. Souvisí to samozřejmě se stále hojně medializovanou aférou Dieselgate. Spousta lidí se bojí, že bude provoz dieselu dále znevýhodněn, například vyššími daněmi z provozu či vyšší spotřební daní z paliva. Hrozí, že dieselová auta nebudou smět do center velkých měst.

Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy

Plno lidí se také vrací k benzínu jednoduše proto, že jsou na trhu nové modely s nižšími tabulkovými emisemi, takže se dostanou do nižších daňových skupin. A samozřejmě přicházejí další a další hybridní či plug-in hybridní vozy. Rozšiřují se i různé pobídky a výhody pro elektromobily.

Diesely úplně mizí z menších vozů. Nahrazují je downsizované benzinové motory. Řada automobilek už do modelů segmentu A i B vznětový motor ani nenabízí, nebo aspoň plánuje diesel v nových modelech nadále nenabízet. Vývoj moderního dieselu je nesmírně drahý. Už i Volkswagen přiznavá, že například mild-hybrid s kompaktními akumulátory vyjde na výrobu a vývoj levněji při dosažení lepších výsledků při měření emisí.

Diesely na ústupu. V Evropě už nejsou dominantní
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 5 hlas/ů

1 komentář

  1. Možná by bylo lepší používat namísto “dramatických” procentuálních změn absolutní čísla. Jenže to by potom nevypadalo tak dobře, kdybychom se dočetli, že např. za 1.Q roku se prodalo v Evropě “jen” cca 1,95 mil. těch hnusných dieselových aut (protože strmě padají jejich prodeje), zatímco alternativní pohony (hybridy, elektromobily a CNG/LPG) si výrazně polepšily a prodalo je jich ohromujících 213 tis. To by nebylo správné “ekonáboženství”. U hybridů zvlášť mám pochyby o jejich přínosu k ekologii, ale stačí, když se na to budu dívat jako potenciální provozovatel. Nejlevnější na pořízení to úplně není, pokud to bude nové a fungující, tak provozně asi něco ušetřím proti dieselu, ale když se to vy*ere, tak potěš koště! A jako ojetina? Tak to bude teprve správnej adrenalin.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: