DHL nasazuje do provozu tahače na stlačený zemní plyn

Společnost DHL Supply Chain zařadila do svého vozového parku dva nové tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn. Ekologické soupravy najezdí 10 000 km měsíčně. V porovnání s konvenčním nákladním vozidlem Euro 6 vypustí do ovzduší o 15 % méně emisí.

Tahače Scania 410 CNG jsou vybaveny šestiválcem 13 l na stlačený zemní plyn. Jsou kombinovány se standardními chladírenskými návěsy pro přepravu zboží v prostředí s regulovanou teplotou. Nové soupravy budou jezdit v téměř nepřetržitém provozu především na trasách mezi Vídní, Pohořelicemi a Prahou, ale také na Slovensko do Sence. Při každé jízdě přepraví až 22 t nákladu na 33 europaletách.

„DHL Supply Chain soupravy využije pro společnost Henkel, jejímž cílem je též ochrana životního prostředí a která snížení emisí oproti konvenčním nákladním vozidlům s pohonem na naftu vítá,“ říká Peter Badáň, ředitel transportu DHL Supply Chain v ČR.

Nasazení tahačů s ekologickým pohonem je pro DHL Supply Chain jedním z kroků k dosažení ambiciózního cíle společnosti v podobě nulových emisí CO2 do roku 2050. DHL Supply Chain průběžně vyhodnocuje další technické inovace a nové trendy v oblasti ekologické dopravy.

„V příštím roce plánujeme vybavit vozidla pro rozvážkovou dopravu solárními panely pro napájení hydraulických čel a spuštění zkušebního provozu tzv. gigalinerů na trase mezi Pohořelicemi a Jažlovicemi. Do budoucna počítáme například i s využíváním vozidel na LNG neboli zkapalněný zemní plyn, ale také elektromobilů, a to zejména v rozvážkové dopravě na posledním úseku logistického řetězce,“ shrnuje další plány Peter Badáň.

Ředitelka divize automotive Kateřina Rázlová, ředitel transportu DHL Supply Chain pro střední a východní Evropu Warren Bodley a ředitel transportu DHL Supply Chain v ČR Peter Badáň
DHL nasazuje do provozu tahače na stlačený zemní plyn
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (92%) 10 hlas/ů
Sdílejte

4 KOMENTÁŘE

  1. Konečně někdo kdo nemá v hlavě jen nasráno.Baterka do Tesly stojí 320000 kč. Kolik by stála do kamionu si ani netroufám odhadovat.Navíc její váha by snížila nosnost kamionu na polovinu.

  2. V DHL objevili Ameriku na CNG jezdí například v Praze popelářský auta minimálně 6 let určitě a mnohá další velká auta, autobusy jezdí na CNG v mnoha městech také 5 a více let zpět. Ale jinak ano dobrý.

  3. DB Schenker má již několik let dodávky, 20-ti paletová auta i kamion, kteří rozvážejí po Praze a středních Čechách na CNG a DHL najednou objeví “Ameriku”a všichni se mohou pominout.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: