Další pohled do budoucnosti: Takto by mohla vypadat Škoda Scala RS a sériový Vision iV

  • Škoda by mohla v budoucnu nabízet také ostré provedení modelu Scala 

  • Spekulace naznačují, že by taková varianta dostala hybridní pohon 

  • Jak by mohla Scala RS vypadat, to ukazuje neoficiální vizualizace 

  • Další vizualizace od jiného zdroje pro změnu naznačuje podobu sériového elektromobilu vycházejícího ze Škody Vision iV

Nepříliš vzdálená budoucnost automobilky Škoda přinese zajímavé modely. Už příští rok se dočkáme sériového provedení prvního mladoboleslavského elektromobilu postaveného na platformě MEB, jehož předobraz v podobě konceptu Vision iV byl k vidění v Ženevě. Zároveň aktuální spekulace slibují také možný příchod ostré verze modelu Scala. Jak by obě zmíněná auta mohla vypadat, to naznačují aktuální neoficiální vizualizace.

Možný vzhled sériové Škody Vision iV zveřejnil magazín Indian Autos Blog. Autor dané vizualizace v podstatě jen na původní koncept přidal klasická zpětná zrcátka, decentnější nárazník a zrušil světelnou lištu vpředu. Uvidíme, jaká bude realita, každopádně je zajímavé, že Škoda na konceptu ponechala výraznou masku chladiče, která ale fakticky u elektromobilu potřeba není (třeba Seat el-Born má přední část zcela uzavřenou). Jak bylo oznámeno během ženevské premiéry, sériová verze odvozená od konceptu Vision iV dorazí příští rok.

skoda vision iv serie
Takto nějak by mohla vypadat sériová verze Škody Vision iV. Uvidíme, zda si první mladoboleslavský elektromobil ponechá takto výraznou masku chladiče, kterou vlastně vůbec nepotřebuje

Druhou vizualizaci ukazující tentokrát ostrý hatchback Škoda Scala RS zveřejnil britský Autocar a přidal i pár zajímavých informací. Podle nich je příchod sportovního provedení docela pravděpodobný. Škoda Octavia RS totiž představuje zajímavý prodejní úspěch, zákazníci mají zájem také o Kodiaq RS, takže není důvod nepřidat další vůz. Scala coby klasický hatchback nižší střední třídy by k tomu navíc měla dobré předpoklady.

Škoda Vision iV je elektromobil s výkonem 306 koní, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením

Podle Autocaru je ale pravděpodobné, že pokud Scala RS opravdu vznikne, dostane hybridní pohonnou jednotku. Ostatně koncept Vision RS, který sériovou verzi modelu Scala předcházel, byl plug-in hybrid kombinující zážehovou patnáctistovku a jeden elektromotor, přičemž celkový výkon pohonného ústrojí činil 180 kW (245 k). Škoda udávala čas pro zrychlení z nuly na 100 km/h 7,1 s, což znamená, že by taková ostrá Scala byla pomalejší než současná větší Octavia RS 245 (6,6 s). Důvod je prostý, elektrická část pohonného systému je poměrně těžká.

Zda se opravdu dočkáme Škody Scala RS, to ukáže až čas. Každopádně kdyby Škoda nabídla Scalu, která by vypadala jako auto na vizualizacích britského Autocaru, zájemci by se zaručeně našli. Mimochodem, před časem na internetu kolovaly podobné vizualizace ukazující pro změnu Kamiq Scout a Kamiq RS.

skoda scala rs (2)
Takto nějak by podle britského Autocaru mohla vypadat Škoda Scala RS. Kdyby Škoda opravdu nabídla zákazníkům auto, které by vypadalo jako tahle vizualizace, patrně by se příliš nezlobili
Další pohled do budoucnosti: Takto by mohla vypadat Škoda Scala RS a sériový Vision iV
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86.67%) 12 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: