Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek

  • Dähler dosud upravoval všechny modelové řady BMW kromě BMW X

  • Aktuálně nabízené zvýšení výkonu pro BMW X3M/X4M není konečné

  • Kromě motoru Dähler zapracoval také na podvozku

  • Úprava se neomezuje pouze na nejsilnější provedení Competition


Švýcarský úpravce Dähler nepatří mezi ty nejvěhlasnější, ale fanoušci automobilky BMW moc dobře vědí, o kom je řeč. Dähler v minulosti představil svá vlastní pojetí v podstatě všech modelových řad mnichovské automobilky, včetně řady 8 z 90. let minulého století. A stejně jako ti nejslavnější, také Dähler má svá vlastní „signature“ kola z lehkých slitin jako například Alpina.

BMW X3M a BMW X4M pohání nejnovější modifikace řadového třílitrového šestiválce S58, který Dähler vyladil na 449 kW, tedy 610 koní, a 760 Nm
Kromě zvýšeného výkonu řadového e Dähler zaměřil také na sání a výfukový systém, který je nyní kompletně z nerezové oceli

Navzdory svému širokému záběru Dähler doposud opomíjel modely takzvané rodiny BMW X. Nicméně doba je neúprosná, a tak i tento úpravce do svého portfolia začlenili M automobily spadající kategorie SUV. Jako první si vybral dvojici derivátů postavených na základech BMW X3.

BMW X3 M a BMW X4 M pohání nejnovější modifikace řadového třílitrového šestiválce S58, který Dähler vyladil na 449 kW, tedy 610 koní, a 760 Nm. Podle firmy jde o tzv. Stage 1, což znamená jedné – v budoucnu se zákazníci dočkají ještě vyššího výkonu. Úprava Stage 1 se netýká pouze nejvýkonnějšího provedení Competition, ale i základního naladění obou modelů.

Nové BMW M3/M4 s obřími ledvinami je připraveno. Ještě si na něj ale počkáme

Kromě zvýšeného výkonu řadového šestiválce se Dähler zaměřil také na sání a výfukový systém, který je nyní kompletně z nerezové oceli, a to včetně svodů. A jak je tomu případě klasických M automobilů, také Dähler vybavil své kreace čtveřicí koncovek, ovšem na první pohled výrazně širších. O jejich průměru však úpravce nezmiňuje ani slovo.

Také podvozek prodělal několik změn. Mezi nejvýraznější patří snížení světlé výšky a také možnost zvolit až 22palcová kovaná kola z lehké slitiny. Detailní informace nejsou známy. Dähler současně pracuje na dalších úpravách podvozku, které se s největší pravděpodobností stanou součástí připravované úrovně Stage 2.


Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: