Dojezd 225 km, klimatizace za příplatek. Dacia představila svůj levný elektromobil

  • Rumunská automobilka ukázala svůj první elektrický model Dacia Spring Electric

  • Elektromobil s karoserií městského crossoveru nabídne dojezd až 225 kilometrů

  • Dacia o něm tvrdí, že bude nejlevnější na trhu. Cenu ale zatím nezveřejnila

  • Spring dostal velmi slabý elektromotor. V základní výbavě má centrální zamykání, ale klimatizaci ne

Dacia hovoří o příchodu svého prvního elektromobilu jako o revoluci. Model nazvaný Spring Electric má totiž pomoci přičichnout ke kategorii aut do zásuvky i těm, kteří na takový vůz dosud neměli. Rumunský elektromobil bude prý nejlevnějším modelem na evropském trhu. Dacia ale zatím jeho cenu nezveřejnila.

Ukázala však velké množství fotografií a zveřejnila i technické parametry. Spring Electric je z hlediska designu moderním pojetím klasického stylu Dacie. Jde o malý městský crossover, který stojí na poměrně vysokém podvozku – světlá výška má hodnotu 150 mm. S délkou 3730, šířkou 1620 a výškou 1510 mm má být mrštným modelem do hustého městského provozu.

Parkovací kamera i bezklíčový přístup. Dacia odhalila detaily nového Sandera a Loganu

Přesto má jít podle Dacie o praktické auto. Do kufru se vejde až 300 litrů nákladu a zadní sedadla lze sklopit. To se pak objem rozšíří na 600 litrů. Vznikne dokonce i užitková verze s mřížkou, která bude vhodná třeba pro rozvážkové firmy. Ta už pojme 800 litrů a uveze 325 kg nákladu.

V základu holota

Z hlediska výbavy bude Spring Electric typickou Dacií. V základu to totiž bude poměrně holé auto. Rumuni vyzdvihují elektrický posilovač řízení, centrální zamykání na dálkové ovládání a všechna čtyři elektricky ovládaná okénka. Manuální klimatizace bude za příplatek, stejně tak multimediální systém či plnohodnotná rezerva. Dacia šla tak daleko, že zveřejnila fotografiie interiéru v nejnižší i top výbavě, což mnoho automobilek nedělá. Navíc je nutné zdůraznit, že rumunská značka nemíří jen na soukromé uživatele, chce nabídnout Spring Electric i pro městský carsharing.

V základu bude Dacia holátko
V top verzi ale dostanete i navigaci

Ostatně, výhradně do městského provozu se bude hodit i elektromotor s velmi nízkým výkonem: 33 kW, tedy 44 koní. Točivý moment: 125 Nm. Vynecháme-li například elektrická vozítka Aixam pro teenagery a pár bizarních modelů na českém trhu, bude Dacia Spring Electric nejslabším elektromobilem.

Tohle elektrické SUV je levnější než Dacia a ujede 300 km. Má to ale háček

Nabídne ale poměrně solidní dojezd. Díky slabému výkonu a baterii o kapacitě 26,8 kWh by měla zvládnout ujet až 225 kilometrů na jedno nabití. To je třeba víc než Smart fortwo EQ. Jde navíc o průměrnou hodnotu, Dacia v čistě městském provozu hovoří dokonce o 295 kilometrech. Maximální rychlost je přitom omezena na 125 km/h, O akceleraci se v materiálech nemluví.

Srovnání základních parametrů Dacie Spring Electric s vybranými elektromobily

Dacia Spring Electric Škoda Citigoe iV Smart fortwo EQ Renault Zoe R110
Kapacita akumulátoru (kWh) 26,8 36,8 17,6 52
Max. výkon (kW) 33 61 60 80
Max. točivý moment (Nm) 125 212 160 225
Nejvyšší rychlost (km/h) 125 130 130 135
Dojezd WLTP (km) 225 252 159 395
Dojezd 225 km, klimatizace za příplatek. Dacia představila svůj levný elektromobil
Ohodnoťte tento článek!
3.9 (78.67%) 15 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: