Cupra upravila Seat Leon Cupra ST. Výsledek má více karbonu a jméno Leon Cupra R ST

  • Cupra coby samostatná značka upravila Seat Leon Cupra ST. Výsledkem je Cupra R s karoserií kombi 

  • Oproti Leonu Cupra dostalo sportovní kombi spoustu karbonu, měděné detaily a modifikovaný podvozek 

  • Leon Cupra R ST zároveň nabízí o 20 Nm vyšší točivý moment a nepatrně lepší dynamiku


Se Seatem Leon a značkou Cupra je to aktuálně trochu zamotané. Zatímco v případě modelu Ateca, který se s dvouliterm o výkonu 221 kW (300 k) nikdy jako Seat neprodával, sportovní Leon má naopak jako Seat docela dlouhou tradici a v ceníku automobilky ho najdete i dnes. Cupra coby samostatná značka ale „základní“ Seat Leon Cupra ST dále vylepšila. Výsledkem je verze R s karoserií kombi.

Možná si vzpomenete, že Seat jeden čas nabízel Leon Cupra právě ve verzi R. Šlo o sérii limitovanou na 799 kusů s výkonem zvýšeným na 228 kW (310 koní), manuálem a přepracovaným podvozkem. Aktuálně představovaný Leon Cupra R ST je v zásadě totéž. Rozdíl je v tom, že místo výkonu se navyšoval pouze točivý moment. A hlavně, automobilka limitovaný počet kusů vůbec nezmiňuje.

Cupra Ateca vs. Seat Ateca FR 2.0 TSI 4Drive: Co vlastně přináší značka Cupra v praxi?

Leon Cupra R ST nabídne navíc karbonový spoiler pod předním nárazníkem, ze stejného materiálu jsou vyrobena také zpětná zrcátka, výrazný zadní spoiler a difuzor. Vůz dostal po vzoru Cupry Ateca dvě dvojité koncovky výfuku, brzdy Brembo s kotouči o velikosti 340 mm vpředu a 310 mm vzadu a řadu měděných detailů. V interiéru máme očekávat skořepinová sedadla, volant potažený Alcantarou a kompletní výbavu.

Technika je všeobecně známá. Leon Cupra R ST také používá zážehový dvoulitr, který je naladěn na 221 kW (300 k) – stejně jako v „běžných“ Leonech Cupra. Oproti nim ale tahle verze nabídne o 20 Nm vyšší točivý moment, celkem 400 Nm.

Je rychlejší sportovní čtyřkolka, nebo předokolka? Leon Cupra a Petr Fulín vám to ukážou

Díky pohonu všech kol a automatické převodovce akceleruje nová verze R z nuly na 100 km/h za 4,9 s (standardní provedení je pomalejší o 0,3 s). Pozměněn byl nakonec i podvozek. Nově mají kola na obou nápravách negativní odklon 2°, což přináší větší nervozitu v přímém směru, ale zároveň větší jistotu v zatáčkách.

Na českém trhu stojí Leon Cupra R ST 1 203 500 Kč. Pro srovnání, klasický Seat Leon Cupra ST s pohonem všech kol a automatem začíná částkou 944 900 Kč. Dodávky prvních aut jsou naplánované na březen.


Cupra upravila Seat Leon Cupra ST. Výsledek má více karbonu a jméno Leon Cupra R ST
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: