CNG vs. benzin: O kolik levnější byl půlroční provoz Ibizy 1.0 TGI oproti Škodě Fabia 1.0 TSI?

  • S dlouhodobě testovaným Seatem Ibiza 1.0 TGI jsme ujeli na plyn 7330 km

  • Průměrná spotřeba byla za celé období 4,24 kg/100 km

  • Dohromady nás plyn vyšel na 7745,3 Kč, což znamená náklady 1,06 Kč/km

  • Provoz dříve testované Škody Fabia Combi 1.0 TSI vycházel na více než dvě koruny na kilometr

  • Přesto není návratnost počáteční investice u auta velikosti Ibizy úplně jednoznačná

Ještě než definitivně uzavřeme dlouhodobý test Seatu Ibiza 1.0 TGI, podíváme se, jak je to s tou největší výhodou, kterou nám pohon na CNG nabízí a kvůli které se podobná auta kupují. Jaké byly celkové náklady a průměrná spotřeba? A jak vychází porovnání s nějakým podobným, ovšem čistě benzinovým autem?

Téměř pořád na CNG, ale velmi často u čerpací stanice

S naším Seatem Ibiza 1.0 TGI jsme v období testu ujeli 7463 km. Z toho plných 7330 km připadlo na jízdu na CNG. Sice si to žádalo častější tankování, ale režim téhle Ibizy se skládal převážně z dojíždění dvaceti kilometrů po dálnici do Prahy a zpět. Navíc přímo na mé nejobvyklejší trase je stanice s možností tankování CNG, takže s častějším doplňováním nebyl problém. Respektive jsem se rád přizpůsobil, protože už od začátku bylo zřejmé, že v plynovém režimu jezdí Ibiza hodně levně.

Využili jsme příležitost a dlouhodobě sesbíraná data z testu Ibizy 1.0 TGI porovnali s daty, které jsme nashromáždili o několik měsíců dříve v rámci testu Škody Fabia Combi 1.0 TSI. Výsledky nelze porovnávat na sto procent, protože Fabia měla výkonnější motor, byla trochu větší a většinu svého působení v naší redakci strávila v zimním provozu. Pro představu je ale srovnání obou našich dlouhodobých testů docela zajímavé.

Za šest měsíců společného soužití se Seatem Ibiza 1.0 TGI jsme tankovali celkem 32 krát a nasbírali opravdu velké množství účtenek. Plnou (benzinovou) nádrž jsme za půl roku natankovali jen jednou

Už třeba proto, že můžeme konkrétně demonstrovat i jednu z nevýhod pohonu na CNG. Během těch 7330 km jsme totiž tankovali 32krát (průměrně tedy po ujetí 229 km). Tabulky  Fabie Combi 1.0 TSI ukazují, že jsme s ní celkem během šesti měsíců ujeli 8554 km, ale u čerpacích stanic jsme stavěli pouze 22krát. Ale to je pouze logická ilustrace známého faktu, že objem nádob na CNG neumožňuje ujet na plyn až tak velkou vzdálenost. Mimochodem, nejvíc jsme v režimu CNG ujeli za oněch šest testovacích měsíců na jedno tankování 297 km. Jistě, pokud bychom se zaměřili na dojezd CNG+benzin, bylo by to docela jiné číslo.

Konzumuje opravdu málo 

Palubní počítač během testu nejčastěji ukazoval spotřebu kolem pěti kilogramů CNG na 100 km. Protože auto většinu času jezdilo po dálnicích, kde jsme ho moc nešetřili, byl i tento výsledek zajímavý. Nicméně čísla nasbíraná při jednotlivých tankováních hovoří trochu jinak. Realita je totiž lepší.

Seat-Ibiza-1.0-TGI-Hannover
Během šesti měsíců jsme u čerpacích stanic byli poměrně často, ale to už je u auta na CNG zkrátka součástí hry. Palubní počítač ukazoval většinou průměr kolem 5 kg/100 km, dopočítaná realita je ovšem lepší

K pěti kilogramům jsme se po přepočítání reálně doplněného paliva párkrát opravdu dostali. Během výletu do Hannoveru na neomezených úsecích německých dálnic to bylo i přes pět kilogramů, běžně ale Ibiza konzumovala méně. Vůbec nejvyšší průměrná dopočítaná spotřeba „od plné do plné“ vyšla na 5,4 kg/100 km. Naopak nejlepší má hodnotu 3,35 kg/100 km. Celkový vypočítaný průměr za všechna tankování pro 7330 ujetých kilometrů je 4,25 kg/100 km.

Pro zajímavost, nejlevněji jsme během našich půlročních cest s Ibizou natankovali CNG za 23,9 Kč/kg. Nejdražší byl plyn v Německu, kde stál v přepočtu zhruba 30 Kč/kg. Průměrná cena za všechna tankování je 26,62 Kč/kg.

Jezdit za méně než 1 Kč/km? Bez problémů

Dohromady jsme během 7330 kilometrů ujetých výhradně na CNG utratili za plyn 7743,3 Kč. Z toho vychází náklady na provoz Seatu Ibiza 1.0 TGI na 1,06 Kč/km, což je opravdu hezké číslo. Zejména vzhledem k tomu, jak jsme s autem jezdili, protože jsme se prakticky nikdy neohlíželi na spotřebu a prostě jezdili tak, jak to šlo.

Seat-Ibiza-10-TGI-cena
Za každý ujetý kilometr jsme zaplatili jen něco málo přes jednu korunu. A to jsme se na spotřebu ani trochu neohlíželi. Stačilo by jen velmi málo, a dostali bychom se pod korunu na kilometr. Přesto by se nákup takového auta nemusel nakonec vyplatit

Že ona magická hranice 1 Kč/km není u CNG žádná pohádka, to dokazuje nejen celkový výsledek, ale třeba i dílčí hodnoty. Například můj táta coby starší a klidnější řidič si několikrát vypůjčil Ibizu k výletu na Šumavu. Jeho úseky vycházely vždy na méně než 4 kg/100 km. Právě otec se nakonec při jedné z těchto cest dokázal dostat na nejlepší spotřebu za celých šest měsíců, když ujel 271 km a spotřeboval u toho jenom 9,09 kg. Výsledek je tedy 3,35 kg/100 km. Po přepočtu na peníze ho při tomto ekologickém stylu cestování vyšel jeden kilometr na 87 haléřů.

Jak na tom byla Fabia Combi 1.0 TSI?

Možná si vzpomenete na náš předchozí dlouhodobý test Škody Fabia Combi 1.0 TSI. I během něj jsme nasbírali spoustu údajů o spotřebě a nákladech na palivo. Porovnání s Ibizou se přímo nabízí, i když (jak už bylo řečeno v úvodu) není úplně ideální. Pro představu ovšem poslouží víc než dobře.

Co způsobil filtr pevných částic u Fabie 1.0 TSI? Nižší točivý moment a nepatrně horší dynamiku

Fabia celkově během svého působení v naší redakci ujela 8554 km, zkonzumovala u toho 579,5 litrů benzinu a její průměrná spotřeba se nakonec zastavila na hodnotě 6,77 l/100 km. Za palivo jsme v součtu utratili 19 170 Kč, takže jeden kilometr jízdy stál 2,24 Kč. Fabia to kompenzovala trochu lepší dynamikou a větším zavazadlovým prostorem.

Skoda-Fabia-Combi-10-TSI-penize
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI také strávila v naší redakci půl roku, jezdila v téměř identickém režimu po stejných trasách jako Ibiza (ovšem spíše v zimě) a vykázala výrazně vyšší spotřebu. Náklady na jeden kilometr byly u tohoto auta více než dvojnásobné oproti Ibize na plyn. Ale vůz to byl rychlejší, větší, levnější a měl lepší výbavu

A jak to je s pořizovací cenou a návratností? Aktuálně je odpověď trochu složitá, protože Seat ještě nezveřejnil oficiální ceník nové verze modelu Ibiza 1.0 TGI. Jako příklad pro představu ale můžeme použít cenu obou testovacích aut tak, jak se k nám dostala do redakce. Fabia Combi stála 438 900 Kč, Ibiza měla oficiální cenu 498 500 Kč. Rozdíl v nákladech na provoz činil 1,18 Kč/km. Peníze navíc za pohon na CNG by se při našem konkrétním stylu používání vrátily po ujetí 50 508 km.

Vyplatí se?

Odpověď je jasná, jak komu. Ibiza je vynikající auto schopné plnit roli jediného vozu v domácnosti, pokud v ní žijí jen dva lidé. Jinak je ale tato kategorie vnímána spíše jako auta do města. A právě v tom je potíž. Najet 50 tisíc kilometrů na krátkých příměstských trasách může zabrat spoustu času. Takže si určitě dobře spočítejte, kolik kilometrů doopravdy najedete a jak dlouho se vám bude počáteční investice vracet. Pro novináře, který dostane auto zapůjčené jen tak, je velice snadné propadnout nadšení z CNG. Kdybych měl ale zrovna v našem konkrétním vzorovém příkladu vybrat jedno auto, které si koupím, nakonec bych asi sáhl po Fabii. Kromě zajímavější dynamiky totiž byla v dané ceně zahrnuta i naprosto kompletní výbava včetně navigace, vyhřívání sedadel nebo bezklíčkového odemykání. Nic z toho naše dlouhodobá Ibiza neměla. Protože ale Ibiza jezdí objektivně lépe než starší Fabia, nakonec by mojí volbou byl právě malý Seat, ale s klasickým zážehovým motorem.

Celkově asi není moc velké překvapení, že jsou na našem trhu v kategorii aut na CNG oblíbené hlavně Octavie G-Tec. Stačí se malinko přizpůsobit co do plánování, kde tankovat, a není problém takové auto využívat pro celou velkou rodinu (nebo jako taxi) i na dlouhé trasy, stejně jako třeba Leon ST TGI. Ibiza je ve své kategorii také docela prostorná, ale roli plnohodnotného auta pro rodiny logicky nezvládne a v příměstském režimu se najíždí větší počet kilometrů přece jen docela dlouho.

Seat Ibiza 1.0 TGI
Celkem ujeto 7463 km
Z toho v režimu CNG 7330 km
Celkově doplněno 311,15 kg
Průměrná spotřeba 4,24 kg/100 km
Průměrný nájezd na CNG 229 km
Celkové náklady na CNG 7743,3 Kč
Cena za jeden ujetý km 1,06 Kč/km
Cena za jeden ujetý km u dříve testované Škody Fabia Combi 1.0 TSI 2,24 Kč/km
CNG vs. benzin: O kolik levnější byl půlroční provoz Ibizy 1.0 TGI oproti Škodě Fabia 1.0 TSI?
Ohodnoťte tento článek!
3.64 (72.89%) 121 hlas/ů

44 KOMENTÁŘE

  1. Ještě by to chtělo do srovnání přidat servisní náklady, které jsou u CNG verze vyšší. Pokud přidáme nemožnost parkování v podzemních garážích, což je u auta do města dost nepříjemné, tak je výhodnost CNG minimálně diskutabilní.

          • Dříve platila vyhláška, která parkování vozidel na plynný pohon všeobecně zakazovala, pokud to nebylo výslovně povoleno. V praxi se tedy do uzavřených garáží nesmělo i když tam nebyla značka. Dneska platí vyhláška 23/2008 Sb § 21 odstavec 2), která místo striktního zákazu parkování vozidel na plyn v podzemních garážích uvádí konkrétní podmínky, které parkování těchto vozidel umožní. Záleží jen na provozovateli garáže, jestli to umožní instalací potřebného odvětrávání a senzorů úniku plynu.
            Lidi se CNG bojí úplně zbytečně. U CNG je velmi nízké riziko výbuchu, vyplývá to z jeho fyzikálních vlastností, proto ho sám HZS řadí až do IV. třídy nebezpečnosti (zatímco benzin a LPG do I., naftu do III.).

  2. No sice to sem nepatří, ale mám Passat CNG 7DSG 1.4 110kW (150koní ) dlouhodobá spotřeba 4.7 kg a na jednu CNG nádrž dojedu mezi 400-450 km dle způsobu jízdy (21 kg nádrž CNG a 31litrů benzinová ).. Žádné vyšší servisní náklady auto na CNG nemá. Již mám najeto 195000km. Takže za mne určitě CNG doporučuji, protože srovnatelný Passat 2.0TDi 103kw s automatem by jezdil cca 6,5 l/100 km tedy cca 2.10 na ujetý km a tady opravdu vyšší náklady na servis jsou ( vstřiky, filtr pevných částic, rozvody ) a benzinové TFSi resp. TSi by bylo na 9 litrech benzinu jako nic……tedy 3 Kč na km.

  3. Také jezdím do práce s Octavií Gtec, 1.4TSI a mohu říci, že pro člověka co se chce dostat z bodu A do bodu B a nejede přitom rallye sprint je CNG naprosto ideální. Ja osobně najedu 55tisic km/rok, 60% dálnice, 40% město a mimoměsto. Při dodržování rychlostních limitů a na dálnici rychlosti do 110km/h mám průměrnou roční spotřebu při jízdě na plyn 0,80 Kč/km. Záleží ale i na ceně CNG, já mám na cestě několik čerpacích stanic, cena 22-26 Kč/kg. Většinou stavím u té nejlevnější. A servisní náklady doopravdy vyšší nejsou. Jen u emisí jsou to dvoje emise a jednou za několik let (ani přesně nevim) revize plynových nádrží.

      • Podle mě jet 110 na dálnici neznamená být kokotem. Na dálnicích a všech silnicích je mnohem více lidí co jezdí nebezpečně. Tím nemyslím jen rychle, nebo pomalu. Těch způsobu je mnoho. To jsou podle mě adepti na zabavení řidičáku. Často jsou to ale zamindrákovaní chudáci, co jim nedochází, že těch ušetřených pár minut za to nestojí.
        Ze zkušenosti řeknu, že např. na východě USA je limit na dálnici povětšinou 70 Mph. A na hustotu provozu to bylo většinou plynulé, protože tak jedou všichni, dodržují si odstupy… Neděje se to co u nás, 130 nalepený někomu na kufru, pak první rozsvícená brzda znamená řetězovou reakci… Jestli si někdo jede v klidu 110 a nikoho neohrožuje ani neomezuje, tak není důvod hodně urážet.
        Pane Karle rychlíku chápete? Nebo patříte do skupiny adeptů na ztrátu řidičáku?

        • Sice je to mimo diskuzi, ale podle mě pan Karel Rychlík měl na mysli kokoty v rychlejším (předjížděcím) pruhu na dálnici mimo obec!
          Pokud máte výkonné auto, trávíte v autě několik desítek hodin týdně a jedete 330 km po dálnici, je zásadní rozdíl, pokud jedete 110 km/h nebo 160 km/h. Zásadní rozdíl 2 litry nafty na 100 km (tedy cca. 200 Kč), v případě že není provoz s kokoty v levém jízdním pruhu místo 3 hodin cesty pouhé 2 hodiny a plynulost jízdy (nižší opotřebení brzd, motoru atd.). Dále pak vyšší komfort jízdy, tlumiče tolik neházejí na naší kvalitní D1 apod.

          • Máte pravdu v mnoha ohledech, i to že toto není o CNG. Z vašich výpočtů je jasně vidět, že hodinu času teoreticky ušetříte. Ale na těch dálnicích je spousta dalších vozidel – kamiony, dodávky, přívěsy, autobusy…. Něco jede max 80, 90, 100 … a taky se chtějí předjíždět. Taky se mi mockrát stalo, že předjíždím skupinku kamionů a jeden začne předjíždět a musím brzdit. Asi to je jeden z důvodů proč je maximální rychlost 130, aby byla větší pravděpodobnost, že ten rychlejší dokáže zpomalit a ten pomalejší toho rychlejšího nepřehlédne. Mimochodem na světě je málo míst, kde je legální jet rychleji. V Evropě snad jen Polsko 140 a Německo, kde je 130 doporučená, ale často je to omezeno značkou. Nemám nic proti tomu jet 160, ale holt musím počítat, že budu muset třeba víc brzdit. A počítat, že ve 160 je brzdná drahá víc jak o půlku delší než ve 130.
            Lidi se mezi sebou nerespektují, v tom je největší problém.

      • Pokud se na dálnici dodržuje spávný způsob jízdy,mám na mysli jízda v pravém pruhu,pak je jedno,jestli jedete 90 nebo 110.Jenom kokoti ,jako je p.Rychlík,který asi jezdí zásadně jen v levém, a k tomu ještě víc,než povoluje zákon, způsobují na dálnicích nejvíce problémů.Takoví jsou nejhorší.

  4. Ze 6.77 litru x 16Kč (spotřební daň + DPH) má stát přibližně 108 Kč zisk. To je ta údajná úspora u auta na CNG. To samé je u výpočtu nákladů u LPG nebo elektroaut. Jezdí po stejných opravených (většinou) silnicích, při nehodě pro vás přiletí vrtulník, pomohou zachranáři. Jenom se na tom svými náklady z daní nepodílíte. Samozřejmě vývoj musí neustále pokračovat ale pokud od začátku jsou podmínky nastavené odlišně je to nerovný nekonkurečný boj.

    • nechapu cesty, vrtulniky, ale konecne vam to doslo. ja bych auto s dojezdem 200km nechtel, radsi si necham pasata s 800km(se srovnatelnou wkonomikou)…

  5. Klasický servis vychází stejně, problém nastane v případě, že je potřeba něco vyměnit na systému CNG, tam to pak lítá poměrně brutálně. Ostatně majitelé prvních Passatů ecofuel by mohli vyprávět. Nicméně např. u Octavií to vypadá poměrně bezproblémově a to je jich spousta prověřená např. v taxi flotilách. Kamarád pro jednu servisuje, auta mění po třech letech, kdy mají najeto kolem 300tis. km a s CNG zatím problém nebyl. Takže to fungovat asi bude. Osobně mám taky Octavii ve verzi G-tec. Po 14 měsíčním používání a cca 70tis. najetých km už asi můžu hodnotit. Pokud jde o cenu provozu, je to opravdu fajn. Většinu mého nájezdu dělají dálnice a města, čili režim s vyšší spotřebou, ale i tak se dlouhodobě držím kolem 5kg/100km. Pokud ale například jedu do mých oblíbených Jizerek(obvykle směr Bedřichov nebo Smědava), kde je to kombinace dálnice/okresky(vyjíždím z Prahy), obvykle mám konečný průměr 3,8 – 4kg/100km, přičemž to ani neženu, ani nešetřím. Prostě na dálnici mám tempomat na 140km/h a na okreskách pak maximálně 100km/h. Samozřejmě, všechno není jen zalité sluncem. Krom toho, že je třeba počítat s menším zavazadelníkem, jsou hlavní nevýhodou jízdní vlastnosti, obzvlášť pokud je zhoršená adheze. Prostě lehký motor a zároveň metrák a půl navíc v kufru, to není žádná výhra.

  6. Zdravím, ale jezdit s fabii 1.0 TSI za 6.7 litrů na 100 km. je tedy materiál. Jezdil jsem dříve s Rapidem 1.2 TSI nejsilnější verze,tuším že 81kw a průměr jsem měl 5.8 litrů na 100 úplně v pohode. Nyní mám Mazdu 6 combika necelý rok, 2.0 benzín, žádné turbo a mám průměrnou spotřebu od března 6.4 litrů na 100 km a dnes najeto 52.000 km. A to nejezdím na spotřebu,, běžné jízdy, občas ddalnice. Takže, že největší úspora je mezi volantem a sedačkou 🙂

  7. V létě budu řešit do osmilitr hemi cng. Spotřeba bude cca 17 kg cng na sto a půjdu do karbonových nádrží.

  8. Mám Fabii 1.0Tsi 70kw kombi (nalítáno 12tkm) a dlouhodobou spotřebu mám teď 5.8l/100km a to teď lehce vyrostla během chladnějších dnu a po přezutí na zimní pneu (navíc máme teď ve městě hromadu uzavírek a tahnu se furt kolonami). Jinač jsem byl kolem 5.5l/100km. Když je dobrá doprava po ránu – jedu do práce i za 4.2l/100km. Vaše spotřeba mi přijde tedy dost vysoká… Delší trasy mimo dálnice mám obvykle za 5l/100km, po dalnici do Chorvatska (plné auto) jsem jel tam za 5.8l/100km a zpět za 6.2l/100km a to jsem jel rychleji…

  9. Co je to proboha za počty? Srovnáváte hrušky s jabkama! Jaká je spotřební daň u benzinu a jaká u cng (nebo lpg)?
    Tyhle kecy jsou o hlasování poslanců.
    Až bude zdaněna 1kwh z bezinu stejně jako z cng, tak takové srovnání má aspoň nějakou vypovídající hodnotu .

    • Omluva…Pavel Viktora to už vysvětlil přede mnou lépe a fundovaněji.To je jako porovnávat nově dotované cestovní náklady důchodce nebo studenta jezdícího vlakem a člověka s vlastním Hummerem.

    • Zákonodárci to nějak nastavili a mně osobně je celkem jedno, že státu zaplatím méně na dani. Nevidím důvod, proč bych neměl využít něčeho, co je legální. O nižší zdanění CNG jsem se nijak nezasadil. Když si někdo prosadí zákony šité na míru jeho megapodniku (na úkor malých podnikatelů), tak to je podle mě špatně. Nižší daň z CNG je jedna z mála výhod, kterou mohou využívat i obyčejní lidé a nejen milionáři a miliardáři.

  10. Autor zapomněl na ekologickou stránku. V dnešní době velmi podstatnou. Chci si koupit auto na CNG hlavně z důvodu výrazně nižších hodnot škodlivin.

    • V rodině provozujeme 4 různá auta na CNG, první bylo před 11 lety. Takže jsem pořád na měření emisí. A to co vidím, tak s těmi škodlivinami to tak horké není. Dost často mají CNG auta problém s NOx. Moderní benzín nebo diesel podle mě není nic co by nás tu mělo umořit a zadusit. Je to každého volba na co chce jezdit. Množství škodlivin je logicky závislé na spotřebě a to si málo kdo uvědomí…

  11. Srovnává se nesrovnatelné! Po odečtení silniční daně a DPH (= daň z daně) od benzínu je cena za benzín 1,19 Kč/km, tj. asi o 10% víc než je uvedeno 1,06 Kč/kg pro CNG, kde silniční daň (= na výstavbu a údržbu silnic) není.

    • To že u CNG není spotřební daň, také není pravda…
      11. dubna 2018 schválila vláda ČR “Memorandum o dlouhodobé spolupráci v oblasti rozvoje vozidel na zemní plyn pro období do roku 2025”, kterým se prodlužujesnížená sazba spotřební daně na CNG až do roku 2025.
      V období 2020 až 2025 je stanovena spotřební daně na CNG 290,- Kč/MWh,
      což odpovídá sazbě: 4 380 Kč/t….tj. 3,00 Kč/m3
      Momentálně je snad 2 000kč/t a do budoucna jenom poroste. Vláda potřebuje podpořit rozvoj, a až nás bude dostatečný počet aby se to vyplatilo zdražit, tak zdraží…

  12. Možná nakonec půjdu do CNG. Manželce řeknu že nesmí do podzemních garáží nákupních center a úspora bude značná.

  13. Je tu spotřebu ma na sve Kia ceed SW z moturkem 1.4 cvvt (6,7L) a to jezdim dalnice dovolena v Řecku auto nešetřim jen olej po 10tic menim . MA stara Fabka TSI 6,3l ale taky na 90tisic km 2 motory:( Hold dowsizing je na Pi…..) A hlavně jako ojete to moc lidi nechce sam pruser) Viz afera Ford TSI motory CBZA a kdo vi co dalšiho

  14. Mám Fabii 1,2TSI 81kW ale v hatchbacku od roku 2016, takže cca 3 roky, najeto 45.xxx km.Dlouhobá spotřeba 5,73l/100km, 1,73Kč za km. V tomhle porovnání není Seat tak motivující.

  15. Mám Fabii 1.2 TSI 66 KW LPG a jsem nadmíru spokojen.
    A do CNG bych šel klidně taky.
    A jestli chce někdo platit dobrovolně daně navíc, at si je platí. Je to jeho rodina, kterou okrádá na úkor státu. Já tedy nechci. Raději něco koupím rodině. Proto jezdim na LPG. Turbo LPG.

  16. Já jsem měl půjčený jako náhradní vůz Rapid 1,2TSi 66kW a spotřeba celkem v pohodě do 6l/100km. Když jsem se snažil, dostal jsem se na 4,8 a to jsem s tím jezdil 4 dny, celkem cca 200km, což není zas tolik na sžití.
    Spotřeba 6,77l s Fabií kombi se mi moc nezdá…

  17. Nemám žádné žihadlo mam Felicii a kupoval jsem ji cíleně s LPG. Do CNG bych nešel proč?
    Jednoduše proto , že v mém okolí žádná stanice CNG není! Stavěli se tu přátelé z Itálie
    právě s autem na CNG v okolí stanici nenašli. Našli ji v Německu ale nebyla kompatibilní plnící pistole.
    Takže celý pobyt tady jezdily na benzín!

    • Zdravím. Zajímalo by mě odkud jste, že ve vašem okolí přátelé z Itálie nenašli CNG stanici? Mám pocit, že je jich u nás už relativně dost. K té kompatibilitě… Jezdím s CNG už 11 let a nikde v Evropě jsem neměl problém natankovat. Všude je pistole dle evropského standardu NGV1. Italové dříve používali nějakou svou normu, dnes na severu Itálie taky používají NGV1, na jihu je ještě hodně místních, ale na stanici bývá k dispozici redukce. Takže problém, že nebyla pistole kompatibilní byl vlastně jejich problém . Mimochodem stejný problém byl v Itálii i s LPG – taky používali svoji normu…

  18. Mám Octavii 1.4 TSI G-TEC a průměrnou mám 3,4 kg, což je při ceně 25,90kč/kg 0,88 za 1 km. (Jezdím normálně mimo obec do 100km/h, samozřejmě když je třeba předjet tak i o něco rychleji a na dálnici 110-120km/h. A co se týče plnění a spotřeby? Záleží na plničce a teplotě vzduchu. Ale většinou se to pohybuje kolem 15kg. Nejdelší dojezd jen na CNG jsem měl 498km, taky jsem měl ale od natankování spotřebu jen 3,0kg což se mi stalo zatím jen jednou.

  19. S CNG je velký proglém při cestování do zahraničí. Tím myslím to zahraničí východně od nás. Polsko – bída, na Varšavu nebo Krakow jedna čerpačka. Pobaltí – některé státy ano, některé s bídou a některé nula. Bělorusko a Ukrajina – jiný plnící systém, problém sehnat redukce. Maďarsko – kromě Budapešti docela bída. Rumunsko a Chorvatsko – po jediné čerpačce. Srbsko – něco tam je, Bosna nic. Akorát Bulharsko slušně pokryté

  20. Zelení fašisté terorizující automobilky se nám pěkně mstí… Uživatel Pasata 21 roků starého…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: