Člověk, který dříve kopíroval Mercedesy, je teď největší akcionář koncernu Daimler

  • Majitel automobilky Geely získal téměř desetiprocentní podíl v koncernu Daimler 

  • Li Shufu vlastní 9,69 % akcií v hodnotě zhruba devíti miliard dolarů 

  • Příběh je o to zajímavější, že Li Shufu začínal relativně nedávno s výrobou aut kopírováním právě modelů značky Mercedes 

Automobilka Geely je v našich končinách známá především jako aktuální vlastník Volva. Švédská značka této čínské společnosti ale nestačí. V současnosti probíhá příprava uvedení levnější značky pojmenované Lynk&Co, Geely získalo také Lotus a nejnověji se rovněž dopracovalo k zajímavému podílu v koncernu Daimler. Jak píše britský Car s odkazem na Reuters, majitel a zakladatel Geely získal téměř desetiprocentní podíl.

Doporučujeme: Poznáte tohle divné auto? Má něco společného s Volvem, Audi, Mercedesem i Geely

Geely se zajímalo o nákup akcií Daimleru už minulý rok. Zhruba v listopadu čínská automobilka oslovila německý koncern s nabídkou, zda by nevydal nové akcie, které by si mohla koupit a tím získat podíl, respektive přístup k německým technologiím. Daimler to tehdy odmítl. Majitel Geely, Li Shufu, proto změnil taktiku a v tichosti koupil akcie od současných akcionářů. Svůj původní přibližně tříprocentní podíl tak navýšil na 9,69 %.

Číňané si od investice slibují spolupráci na poli elektromobilů a autonomních technologií, také Daimler je údajně obchodem potěšen. Celá věc má ovšem velmi zajímavý podtext.

Doporučujeme: Budoucnost automobilky Volvo — Elektromobily v hlavní roli a možná i létající auto

Li Shufu, zakladatel Geely, chtěl vždy stvořit čínskou automobilku, která by se vyrovnala evropským výrobcům luxusních vozů. Zejména Mercedesu. A tak když zhruba v polovině devadesátých let postavil svůj první automobil, šlo o regulérní kopii třídy E W210. Kopírování vozů německé značky se Li Shufu držel i později. Z dřívějšího plagiátora Mercedesů se tudíž dnes stal největší akcionář Daimleru, což je docela velký paradox. Li Shufu ovšem údajně svůj podíl zatím dále navyšovat nehodlá.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: