Člověk, který dříve kopíroval Mercedesy, je teď největší akcionář koncernu Daimler

  • Majitel automobilky Geely získal téměř desetiprocentní podíl v koncernu Daimler 

  • Li Shufu vlastní 9,69 % akcií v hodnotě zhruba devíti miliard dolarů 

  • Příběh je o to zajímavější, že Li Shufu začínal relativně nedávno s výrobou aut kopírováním právě modelů značky Mercedes 

Automobilka Geely je v našich končinách známá především jako aktuální vlastník Volva. Švédská značka této čínské společnosti ale nestačí. V současnosti probíhá příprava uvedení levnější značky pojmenované Lynk&Co, Geely získalo také Lotus a nejnověji se rovněž dopracovalo k zajímavému podílu v koncernu Daimler. Jak píše britský Car s odkazem na Reuters, majitel a zakladatel Geely získal téměř desetiprocentní podíl.

Doporučujeme: Poznáte tohle divné auto? Má něco společného s Volvem, Audi, Mercedesem i Geely

Geely se zajímalo o nákup akcií Daimleru už minulý rok. Zhruba v listopadu čínská automobilka oslovila německý koncern s nabídkou, zda by nevydal nové akcie, které by si mohla koupit a tím získat podíl, respektive přístup k německým technologiím. Daimler to tehdy odmítl. Majitel Geely, Li Shufu, proto změnil taktiku a v tichosti koupil akcie od současných akcionářů. Svůj původní přibližně tříprocentní podíl tak navýšil na 9,69 %.

Číňané si od investice slibují spolupráci na poli elektromobilů a autonomních technologií, také Daimler je údajně obchodem potěšen. Celá věc má ovšem velmi zajímavý podtext.

Doporučujeme: Budoucnost automobilky Volvo — Elektromobily v hlavní roli a možná i létající auto

Li Shufu, zakladatel Geely, chtěl vždy stvořit čínskou automobilku, která by se vyrovnala evropským výrobcům luxusních vozů. Zejména Mercedesu. A tak když zhruba v polovině devadesátých let postavil svůj první automobil, šlo o regulérní kopii třídy E W210. Kopírování vozů německé značky se Li Shufu držel i později. Z dřívějšího plagiátora Mercedesů se tudíž dnes stal největší akcionář Daimleru, což je docela velký paradox. Li Shufu ovšem údajně svůj podíl zatím dále navyšovat nehodlá.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: