[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Změřili jsme reálnou akceleraci všech variant nové Octavie RS a dvou verzí Octavie Scout
-
Mezi nejrychlejším a nejpomalejším RS je při zrychlení 0-150 km/h rozdíl 5,3 s, u zrychlení 0-100 km/h to je 1,4 s
-
Všechny varianty Octavie RS i Scout mají systém Launch Control
-
Kvůli co nejlepšímu porovnání výsledků jsme měřili verze s automatickou převodovkou DSG
Škoda pokračuje v postupném představování dalších variant modernizované Octavie. Po základním provedení jsme se v rámci mezinárodní prezentace mohli svézt také s deriváty v podobě Octavie RS a Octavie Scout. Samozřejmě si o nich brzy povíme více, pro tuhle chvíli vám ale můžeme nabídnout něco možná ještě lepšího. Využili jsme přítomnosti všech variant Octavie RS a změřili jejich reálné zrychlení. Vzájemné porovnávání je opravdu zajímavé.
Doporučujeme: Škoda Octavia 2017 je zkouškou odvahy (první jízdní dojmy)
Na rozdíl od našich klasických měření v rámci redakčních testů jsme tentokrát auta měřili pouze s řidičem, protože se vše odehrávalo na mezinárodní prezentaci v okolí Vídně. Abychom mohli různá provedení Octavie RS porovnávat co nejlépe (a zároveň abychom vše časově stihli), vynechali jsme manuální převodovku a zkoušeli pouze automat. U manuálu velmi záleží na řidiči, který obvykle potřebuje více pokusů, než se s konkrétním autem sžije. Naopak u převodovky DSG není co řešit. Ta zde navíc vždy nabízí systém Launch Control.
Vznětové Octavie RS startují po aktivaci systému Launch Control z 2500 ot./min, zatímco benzinové provedení má jako rozjezdové otáčky nastaveno 3000 ot./min. Octavia RS osazená zážehovým dvoulitrem se ukázala jako velmi rychlý vůz, který ale při rozjezdu hodně bojuje s přilnavostí. Octavii RS s pohonem všech kol na prezentaci ovšem nikdo komentovat nechtěl.
Doporučujeme: Škoda Octavia RS 245 je nejrychlejší Octavia v historii, na 100 km/h zrychlí za 6,6 s
V rámci měření došlo i na Scout. Také ten má Launch Control. Překvapila především slabší vznětová verze naladěná na 110 kW. Systém řízeného rozjezdu je zde snad vůbec nejagresivnější, a to i ve srovnání s RS. Přirozeně se vzrůstající rychlostí se dynamika rychle vytrácí. Naopak Scout 1.8 TSI (Launch Control nastaví pro rozjezd 3250 ot./min) startuje překvapivě plynule. Celkově se ale dynamikou vyrovná některým Octaviím RS.
Jistě, nezajímavější by bylo bývalo porovnání Octavie RS Combi 4x4 a Octavie Scout 2.0 TDI 135 kW. I takový Scout jsme v Rakousku měřili, ale technika byla proti. Záznam akcelerace tohoto provedení nám náš Racelogic na paměťovou kartu bohužel neuložil. Jen pro úplnost dodejme, že Octavia RS 245 přijde trochu později a bude mít vlastní mezinárodní prezentaci. Na té vídeňské historicky nejrychlejší Octavia chyběla.
Níže v tabulce najdete naměřené časy vypočítané ze dvou pokusů (jeden v každém směru) seřazené podle akcelerace 0-100 km/h od nejlepšího po nejhorší čas. Porovnání s oficiálně udávanými hodnotami je dost zajímavé, protože námi naměřená čísla jsou většinou lepší. Další podrobnosti a hlavně komentované grafy obsahuje galerie přiložená na začátku článku.
Doporučujeme:
Naměřené hodnoty 0-100 km/h | Udávané hodnoty 0-100 km/h | Naměřené hodnoty 0-150 km/h | |
---|---|---|---|
Škoda Octavia RS DSG | 6,6 s | 6,8 s | 12,7 s |
Škoda Octavia Combi RS DSG | 7,0 s | 7,0 s | 13,3 s |
Škoda Octavia RS TDI DSG | 7,5 s | 7,9 s | 16,9 s |
Škoda Octavia RS TDI 4x4 DSG | 7,6 s | 7,6 s | 17,9 s |
Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG | 7,6 s | 7,8 s | 17,3 s |
Škoda Octavia Combi RS TDI 4x4 DSG | 7,6 s | 7,7 s | 18,0 s |
Škoda Octavia Combi RS TDI DSG | 8,0 s | 8,0 s | 17,8 s |
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW) DSG | 8,7 s | 9,3 s | 23,0 s |