Zrychlení nového BMW M5 je brutální. Podívejte se, které supersporty na něj nestačí

2 nové názory
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Tento týden představené BMW M5 (G30) je neuvěřitelně rychlé 

  • Díky pohonu všech kol zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,4 s

  • Něco takového nedokáže ani řada supersportů 

BMW tento týden oficiálně představilo novou generaci modelu M5. Všechna fakta si můžete přečíst v dříve vydaném článku. U jednoho parametru se ale ještě zastavme. Mnichovská novinka zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,4 s. To je vzhledem k velikosti tohoto sedanu skutečně obdivuhodné. Proč? Celou řadu důkazů najdete v přiložené galerii.

Nová M5 se totiž dostává svým zrychlením do kategorie supersportů. Těm starším typu Ferrari F50 nebo dokonce Ferrari Enzo ujede zcela spolehlivě, mnichovský supersedan ale porazí třeba i Audi R8 nebo základní McLaren 540C.

Doporučujeme: BMW M5 (G30) oficiálně — Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h

Takto expresní zrychlení je možné díky kombinaci vysokého výkonu, rychlého automatu a hlavně pohonu všech kol. Řekněme si ale upřímně, že ne všemu z naší galerie BMW M5 zmizí krátce po startu z dohledu. Většinou jde totiž o velmi rychlé zadokolky a ty mají na startu samozřejmě problémy s trakcí. Jakmile se ale jednou dají do pohybu, jejich akcelerace řekněme od 100 km/h dále bude pravděpodobně lepší. Něco podobného dobře ukázal srovnávací test Audi RS5 vs. Mercedes-Benz C 63 Coupé.

Sympatické je, že si u nové M5 budete moci čtyřkolku zcela vypnout, takže o driftování s čistokrevnou zadokolkou nepřijdete.

  • Našli jste v článku chybu?