Možná jste zaznamenali, že se na scénu vrátila německá automobilka Borgward. Ta fungovala v 50. a 60. letech dvacátého století. Nabízel na svou dobu moderní design, pokrokovou techniku a kvalitu výroby. Například jako první německá značka používala vzduchové odpružení či automatickou převodovku nebo šestnáctiventilový motor moderní konstrukce. Motory Borgward dokonce používaly soukromé týmy v závodech Formule 2. Pak ale značka především kvůli špatnému hospodaření zbankrotovala. V roce 2015 se znovu vrátila na scénu díky čínským financím.
Nyní německá značka Borgward vyrábí auta v Číně, která je jejím hlavním odbytištěm. Prozatím zde montuje a prodává modely BX5 a BX7 s hybridním pohonem. Pod kapotou ale může být i normální spalovací motor. Borgward se nicméně chystá i na evropský trh a dokonce bude stavět montážní závod v Německu v Brémách, kde značka po druhé světové válce sídlila.
Doporučujeme: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (140 kW) 4Motion – Než přijde Kodiaq
Ten má nejprve vyrábět elektrické auto založené na SUV BX7 a později plug-in hybrid BX5, rovněž SUV. V Evropě se má ale rozjet i prodej dalších modelů a motorizací včetně verzí s turbodieselem. Zajímavé je, že jakožto začínající automobilka Borgward nenakupuje pohonné jednotky a převodovky od jiné značky. Vše má z vlastní konstrukční dílny.
Smělé jsou i plány značky, která se profiluje jako prémiová a zajímavější konkurence Volkswagenům, BMW a Mercedesům. V roce 2020 chce prodávat 800 000 aut za rok. Do roku 2025 se má toto číslo ještě zdvojnásobit. Jakkoli znovuzrozené značce držíme palce, jenom bychom rádi připomněli, že je už konec roku 2016 a ještě jsme neviděli žádné její auto nebo showroom. V Číně začal prodej Borgwardů letos v červenci. Prozatím tu značka prodává měsíčně asi 5000 aut. Přitom už za necelé čtyři roky chce prodávat měsíčně více než 60 000 vozů.