Mladá značka Polestar, která se relativně nedávno osamostatnila od Volva, zatím nabízí dva modely, přičemž ani jeden není vyloženě sportovní. Přesto ambice této značce nechybí. Blízká budoucnost má přinést menší modelovou ofenzívu. Podle slov šéfa Polestaru Thomase Ingenlatha by z toho měli mít těžkou hlavu zejména u Porsche. Právě tuto značku podle vlastních slov Ingenlath vidí jako svého budoucího konkurenta.
Alespoň v tomto smyslu se Thomas Ingenlath vyjádřil v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport. Podle šéfa Polestaru jeho značka bojuje právě s Porsche o pozici výrobce nejlepších elektricky poháněných sportovních aut. Vyjádření to je minimálně odvážné.
Hybridní Polestar 1 sice disponuje zajímavými parametry (609 koní a 1000 Nm), jenže kvůli hmotnosti 2,3 tuny jde spíše o konkurenta luxusním kupé typu BMW řady 8 nebo Bentley Continental GT. Výroba je navíc striktně omezena na celkových 1500 kusů. Druhý model Polestar 2 je čistě elektrický a v nejsilnější specifikaci disponuje parametry 408 koní a 660 Nm. V dnešní elektrické konkurenci nejde o nic výjimečného. Navíc se oba modely vyrábějí v Číně, což může být pro některé evropské zákazníky problém.
Budoucnost Polestaru by měla přinést modely 3, 4 a 5. První jmenovaný bude patrně soupeřit s Cayennem, číslo čtyři se postaví elektrickému Porsche Macan a Polestar 5 by měl být konkurentem pro Taycan. Uvidíme, co v kategorii sportovních elektromobilů Polestar nakonec předvede, plnohodnotně konkurovat Porsche ale nebude jednoduché.
V současnosti je Polestar často srovnáván s Teslou a také tohoto tématu se týkal jeden z dotazů v rozhovoru německého magazínu. Thomas Ingenlath odpověděl, že jako šéf značky se může od Elona Muska hodně naučit. Pokud jde o automobily samotné, pak podle jeho názoru Polestar nabízí zajímavější design, lepší uživatelské rozhraní a současně také díky větším zkušenostem dokáže nabídnout kvalitnější výrobu.
Podle slov Thomase Ingenlatha Polestar v budoucnu výrazněji vystoupí ze stínu dříve mateřské značky Volvo a stane se více nezávislým. V tomto kontextu je zajímavé, že zatímco Volvo někdy až přehnaně zdůrazňuje bezpečnost a v rámci této strategie sáhlo mimo jiné k omezení maximální rychlosti u všech svých modelů na 180 km/h, Polestar chce jít zcela opačným směrem a soupeřit s automobilkou dlouhodobě zaměřenou na rychlou sportovní jízdu.