Petr K. (neregistrovaný)
Celé je to právě o tom, aby řidič přesně věděl co může od asistence očekávat. Už mám s podobnými asistenty také něco odježděno a většinou je stahuji na minimum ale nevypínám. Klasický adaptivní tempomat je typická ukázka. Z mého pohledu funguje poměrně otrocky. Ale uznávám, že i tohle se výrazně lepší. Ve tři roky starém Superbu jsem jeho neurvalé a ne vždy předvídatelné zásahy přímo nesnášel (ano, vím že se dá citlivost a charakteristika nastavit a udělal jsem to), v novém Kodiaku je už výrazně plynulejší a čitelnější. Stejně je to ale pořád systém, který problémy jen řeší, místo aby jim předcházel tak, jak to udělá vyježděný řidič. Jako pojistka, když něco přehlédnu nebo "zaspím" jsou super a nedám na ně dopustit, ale nechat je auto aktivně řídit, to zatím ne. Ale třeba je X5 doopravdy zas "o krok před nimi..." :-D Za regulerní autonomní řízení při tříhodinové cestě po dálnici bych byl doopravdy vděčný, to zas jo.
Štěpán (neregistrovaný)
Základní prvky, co se týká řidičských návyků, bych nechal bez asistence, např. vizuální kontrola jízdních pruhů, nebo parkování. Tohle se prostě musí každý řidič naučit, jinak v tom autě nemá co dělat, pokrok nepokrok.
lvy (neregistrovaný)
Já bych jen doporučil nesrovnávat s letadly, když evidentně pisatel netuší jak fungují a jak se ovládají. Navíc nevím proč píšete o kniplu u Dreamlineru, když ten žádný knipl nemá. A v neposlední řadě uvést zrovna Boeing u tohoto typu ovládání je totální nesmysl, když Airbus ho měl už asi před 30 lety a Boeing ho vlastně pořádně nemá dodnes.
ToM*A*S*H (neregistrovaný)
Velmi dobře napsané, díky za článek. Využívám denně všechny dostupné asistenty a mohu se k Vašemu shrnutí jen přidat. 95% mého času za volantem je nudná rutina a jsem vděčný za každou pomoc, kterou mi auto nabízí. Kdo jednou zkusil a skutečně pochopil jak funguje správně odladěný systém už nechce jinak. To také jasně dokládají prodeje Asistentů. Jsou trhy kde se nabídka a správná funkce asistentů stala nejdůležitějším kupním argumentem.
Jindra (neregistrovaný)
Asistenty mám v jednom autě všechny,dokáže odjed kilometry a kilometry ,bez zásahu,pokud mu dám petku do volantu,ale raději jezdím ,tím druhým sice o rok novějším (2018) přesto jsem si ho zadal do výroby pouze s automatem,čtyrkolou a základem,jako ABS atd,bez dalšího nuceného vybavení asistenty a elektronikou snad i na nastavení gumových koberečků.Nejsem proti,ale asistenti umožňují hlavně,telefonování,stravování,sledování televize a jiné aktivity,které nepatří za volant.Je pravda,že znám pár řidičů,kde je lepší všechno zapnout a moc nezasahovat do řízení,ale co s automatickým parkovačem,který neumí vyparkovat,to je pak podívaná pro opravdového řidiče.Dílem nejde ,tak o bezpečnost,ale o peníze.U druhé ho auta,jsem po úpravě doporučovaného modelu,překvapeně koukal na snížení ceny cca o 650tis.,a to jsem nekoupil vůz bez barvy,naopak, nejsilnější motor,aut,čtyřkola,uzávěrka byť elektronická,šíbr,Webasto,komfort.sedačky a podobně.Co je nepřijemné,takových aut se nedá vybrat mnoho,svobodu beru ve volbě a nezávislosti,což u aut znamená postupné loučení a loučení ,jako u jiných oblastí.
Dan (neregistrovaný)
Pan redaktor redaktor tohoto clanku by se mel okamzite lecit, pokud veri tomu co napsal. Jen tak dal a za par let si noví rodici nebudou umet ani utrit prdel u odpocivadla na wc... Vlastne proc by meli ze, asistent to udela za vas
M4rty5 (neregistrovaný)
Nejsem proti těmto systémům ( proti autonomnímu řízení ovšem ano ), určitě dokážou být užitečné. Jenom si lidi nesmí při nasednutí do nového auta začít myslet že pro ně již neplatí fyzikální zákony.
dolfinek28 (neregistrovaný)
je super pro některé, že asistenti fungují, problém nastává za špatné viditelnosti sněžení atd... vlastní zkušenost 3 cm sněhu+hustější sněžení a line asist nevěděl co ma na dalnici dělat celkem na prd když někteří se spolehají na asistenty za sluného dne a pak při špatném počasí jedou na dálnici v levém pruhu 30 protože jim asistent neporadí a oni nevědí jak se dostat do pravého nebo odstavného a co dělat dál
Black (neregistrovaný)
No anabaze z letadly je dobra , i skoleni piloti maji problem prevzit okamzite od autopilota rizeni letadla v krizove situaci protoze nedokazou udrzet pozornost a to prochazi zkouzkama s vyssima narokama nez na ziskani RP B takze asi tak
Jirka (neregistrovaný)
Oni asistenti ale také zasahuji do řīzeni proti vůli řidiče na základě nastavení "ajťáka" automobilky. Pořád je odpovědný řidič a nelze to přenastavit alespoň u vozů superb r.v.2016 Zasahy asistentů jsou nekdy opravdu absurdní při předjíždění- dojeti auta nasleduje nouzové brzdění. To opravdu překvapí!!