Zklidňování dopravy diskriminuje staré a nemocné, bouří se britští řidiči

22.07.2020
přidejte názor
Autor: Jan Markovič
  • Aliance britských řidičů bojuje proti zužování komunikací, které má lidi odlákat od aut a přesunout třeba na kola

  • Podle nich jde o diskriminaci starých nebo nemocných lidí. Ti se pěšky či na kole daleko nedostanou

  • Města navíc používají vyhlášku, jež měla původně sloužit k tomu, aby rychle řešila třeba opravy silnic

Dopravní zklidňování patří v posledních letech mezi oblíbené činnosti některých českých měst. Například v Praze se staví cyklopruhy na silnicích, aniž by se magistrát ptal místní radnice, zda se zásahem souhlasí. Výsledkem jsou pak v mnoha případech hustší doprava či tvorba zácpa na místech, kde předtím byl volný průjezd. I taková opatření mají řidiče vylákat z jejich aut a donutit je místo toho k používání kola nebo hromadné dopravy.

Něco podobného se děje i ve Velké Británii. Tamní ministerstvo dopravy vyčlenilo 250 milionů liber (sedm a čtvrt miliardy korun) do programu podpory cyklistické a veřejné dopravy. O peníze se mohou hlásit města, která chtějí domalovat cyklopruhy nebo přestavět své místní komunikace tak, aby pomohly k dopravnímu zklidňování. To se logicky nelíbí Alianci britských řidičů (ABD). Informoval o tom magazín Auto Express.

AutoMatu se nehodí statistiky nehod cyklistů. Upravuje je tak, aby vyšly dobře
Přečtěte si také:

AutoMatu se nehodí statistiky nehod cyklistů. Upravuje je tak, aby vyšly dobře

ABD upozorňuje, že v době koronavirové pandemie je kontraproduktivní bojovat proti automobilové dopravě. Auta jako taková jsou totiž nejlepší formou pro cestování s udržováním sociálního odstupu. Navíc úpravy silnic, zejména v Londýně a dalších větších městech, zahušťují provoz. V závěru je pak problematické nejen pro kurýry, sociální pracovníky, ale i složky záchranného systému dorazit včas do cíle.

„Jsou pak lidé, jejichž trasa se kvůli takovým opatřením prodloužila i o hodinu. A to jen v rámci lokálních cest. Existuje mnoho starých a nemocných lidí, invalidů, kteří potřebují používat auto,“ upozornil Roger Lawson z ABD s tím, že úpravy, které mají vést k preferenci cest na kole nebo MHD jsou diskriminační.

Policie využívá tragické nehody k podpoře represí. Její šéf ohýbá statistiky
Přečtěte si také:

Policie využívá tragické nehody k podpoře represí. Její šéf ohýbá statistiky

Aliance nyní zvažuje, že pošle celý případ k soudu. Chce napadnout fakt, že města používají při přestavbě komunikací vyhlášky určené jen k dočasným úpravám. To proto, aby je bylo možné rychleji schválit a aby tak dosáhla na dotaci.

Existují ale i opačné názory. „Náš nedávným průzkum ukázal, že řidiči chtějí více jezdit na kole a že jim nevadí využívání peněz pomocí těchto opatření,“ oponuje Edmund King, prezident britského AA, což je obdoba Autoklubu ČR.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?