Vlákno názorů k článku Zítra se bude hromadně měřit. My ale máme pro policii užitečnější tip, jak vybrat peníze od Petr - Ano, mnoho z toho je pravda. Ale i...

Petr (neregistrovaný)
Ano, mnoho z toho je pravda. Ale i ono omezení rychlosti je potřeba. Nebo omezení účastníků silničního provozu (tedy nejen řidičů, ale i chodců, cyklistů, jezdců na živých zvířatech ...) jen na ty, co zvládají libovolnou rychlost a vidí i za roh (bez uvozovek, doslova a do písmene). Protože jak chceme dát přednost vozidlu, které se zpoza vrcholu stoupání objeví u křižovatky za necelé 2 sekundy - a ten vrchol stoupání je 100 metrů daleko? To omezení rychlosti umožňuje předpokladatelnost! 100 km/hod je 28 m/s. Pokud křižovatku projedu za 2 s (tedy nejsem zrovna brzdou provozu), musím hlídat zhruba 60m úsek. Při 200 km/hod je to 120m úsek - na kolika křižovatkách je rozhled na 120 m? A podobné je to s rozestupy (bezpečná vzdálenost), brzdnou drahou ...
Jakub (neregistrovaný)
Nevšiml jsem si toho, že by na dálnici, kde to někdo valí 200 km/h bývají křižovatky :) ale teď vážně, ano omezení jsou potřeba. Například v Německu na státovkách, kde je křižovatka je omezení ze 100 km/h na 80. A tam policajti měří a je to naprosto v pořádku. Pak ale jsou natolik inteligetní, že když je někde rovný a bezpečný úsek vhodný na předjíždění a předjíždějící vozidlo v zájmu bezpečnosti předjíždí dejme tomu rychlostí 120 km/h, tak je ani nenapadne se tam postavit s radarem.