František (neregistrovaný)
Člověk, který úmyslně nedodržuje dopravní předpisy (autor článku mezi takové zřejmě patří), je na štítu s morálkou. Mně to dává právě tu možnost, že si říkám, tomuto člověku dopravní předpisy nic neříkají, ten se bude snažit podvádět i v jiných životních situacích - bude předbíhat ve frontách, bude se snažit vybojovat výhody na úkor ostatních, šulit daně, pokud je podnikatel klamat zákazníky i vlastní zaměstnance...
Cpt Hook (neregistrovaný)
Přeesně, kdo nenahlásí že soused ukrývá Žida a posloucha cizí rozhlas, ten "je na štítu" s morálkou (pán asi po někom zkouší opakovat "na štíru", že?), určitě krade dětem svačiny a po nocích rozbíjí lucerny. Zákony se prostě musí a musí a musí dodržovat, úředník z magistrátu ví přece mnohem líp než já, jak rychle mám kde jezdit, no ne? Můžu vám říct, že jezdím poměrně intenzivně asi patnáct let, na předpisy kašlu jak jen to jde a měl jsem za celou dobu dvě nehody: jednou mi na parkovišti nacouval do mého zaparkovaného auta náklaďák, podruhé mi nedal přednost důchodce, kdy - ve vší skormnosti - i díky mojí reakci byly na obou autech jen promáčklé plechy. A taky vám můžu prozradit, že mě na mnoha místech spousta lidí předjíždí. Asi protože jim v televizi řekli, že na okresce se jezdí 90 a zákon je zákon je zákon, hálelujááá zákon. Třeba se při tom zabijou, protože netuší co je za zatáčkou, ale budou mít na náhrobku napsáno "Zde leží slušný člověk, který jezdil podle předpisů až do poslední chyby". Jo a ve fronách nepředbíhám a lidi neokrádám. Protože nejsem ovečka, která dělá to, co se jí nařídí, bez přemýšlení o důsledcích. Užijte si ty svoje předpisy, Franto. (Podle písemného projevu jste mírně nedůvtipný s velkým respektem k zákonu - rád koblihy, že ano?)
Petr (neregistrovaný)
A ten důchodce nedal přednost protože nekoukal, nebo protože jste mu nedal šanci dát přednost? Bývalý kolega se také "chlubil", že zachránil zdraví tomu truhlíkovi, co mu nedal přednost - ubrzdil to z 90 na 40 tam, kde z vedlejší na hlavní bylo vidět až když "vystrčíte nos" a právě ten "nos" mu urazil.
liposh (neregistrovaný)
kdyby policajti byli venku, měřili a pokutovali taková ta velká zvířata, co jedou ve městě stovkou a na dálnici 180 kmh za 5000 Kč , uplně bohatě by to stačilo, aby si vydělali. Ale to by tahleta zvířata nesměla mít kontakty . Místo toho dostanu pokutu já, že jsem ve své felicii na ulici, kde jsem se narodil jel z kopce 65 kmh. A mezi náma, mít někde v kraji takovou vymoženost, jako 3-pruhovou dálnici, tak mě do pravého pruhu taky nikdo nikdy nedostane. V pravém pruhu se dějí ošklivé věci, vyskakují psi z příkopů a důchodci zpoza svodidel :-D
Cpt Hook (neregistrovaný)
Ehm, 180 / 130 = 1.38, 65 / 50 = 1.3 Takže ta vaše "velká zvířata s kontakty" se dopouští o celých 8% většího zla než vy, malé zvířátko s Feldou. Otázka je, jestli 180 km/h na dálnici ve slušném autě není náhodou mnohem bezpečnější, než 65 km/h ve Felicii ve městě.
Martin (neregistrovaný)
Hezky napsaný článek. Pořád to říkám - proč v Němcku přesně vědí, že rychlost není tím kritickým faktorem, ale úplně jiné věci ! Jenom u nás měříme rychlost jako to největší zlo na zemi. Máme tak nějak jednodušší orgány státní správy ....
Jakub (neregistrovaný)
Nemůžu si pomoci, ale co jste to napsal za blbost? Když pomineme fakt, že zhruba na polovině německých dálnic je neomezená rychlost, tak i v rozmezí 150-180 km/h Vám nikdo, ani v Čechách ani v Německu řidičák nevezme. Nehledě na to, jak bylo řečeno už výše, Němci kontrolují důležitější faktory bezpečnosti jízdy, například bezpečný rozestup nebo zmíněnou jízdu v pruzích...
james (neregistrovaný)
Hmm, teorie je krásná. Autor zřejmě potřebuje jezdit 250 kmh (když to obhajuje) a ostatní odlifrovat do prava. Jenže pravý pruh je zrovna na dálnici dost často nechutně rozbitý. Jel jste tam někdy pane autore, nebo jen blikáte na ostatní, aby tam zajeli? Nemluvě o tom, že zajet do prava mezi kamióny a po sto metrech se čtvrt hodiny snažit v osmdesátce dostat zpátky do předjížděcího pruhu je čiročiré zoufalství. Zvlášť, když tam ostatní nedodržují rychlost, že ano.
Jakub (neregistrovaný)
Takže na jednu stranu spíláte autorovi, že porušuje zákon (jezdí 250 km/h), ale na druhou stranu, že porušujete zákon vy (jízda v levém pruhu) je naprosto v pořádku? Nevím, co mě dráždí víc, jestli bezdůvodná jízda v levém pruhu svátečních řidičů, jejich "hlídání zákonů" tím, že když vlevo jedu 130 km/h tak jedu přece podle pravidel a nikoho před sebe nepustím a nebo to, že jim absolutně chybí jakákoliv sebereflexe.
Petr (neregistrovaný)
Ano, mnoho z toho je pravda. Ale i ono omezení rychlosti je potřeba. Nebo omezení účastníků silničního provozu (tedy nejen řidičů, ale i chodců, cyklistů, jezdců na živých zvířatech ...) jen na ty, co zvládají libovolnou rychlost a vidí i za roh (bez uvozovek, doslova a do písmene). Protože jak chceme dát přednost vozidlu, které se zpoza vrcholu stoupání objeví u křižovatky za necelé 2 sekundy - a ten vrchol stoupání je 100 metrů daleko? To omezení rychlosti umožňuje předpokladatelnost! 100 km/hod je 28 m/s. Pokud křižovatku projedu za 2 s (tedy nejsem zrovna brzdou provozu), musím hlídat zhruba 60m úsek. Při 200 km/hod je to 120m úsek - na kolika křižovatkách je rozhled na 120 m? A podobné je to s rozestupy (bezpečná vzdálenost), brzdnou drahou ...
Jakub (neregistrovaný)
Nevšiml jsem si toho, že by na dálnici, kde to někdo valí 200 km/h bývají křižovatky :) ale teď vážně, ano omezení jsou potřeba. Například v Německu na státovkách, kde je křižovatka je omezení ze 100 km/h na 80. A tam policajti měří a je to naprosto v pořádku. Pak ale jsou natolik inteligetní, že když je někde rovný a bezpečný úsek vhodný na předjíždění a předjíždějící vozidlo v zájmu bezpečnosti předjíždí dejme tomu rychlostí 120 km/h, tak je ani nenapadne se tam postavit s radarem.
Dan (neregistrovaný)
Navrhuji jim to oplatit: fotit, filmovat (policista ve službě je "filmovatelný"), zavolat policii s odtahovkou na auto, co stojí na trávníku, zaparkovat elegantně před nimi apod. Je potřeba, abychom tento šlendrián vymýtili! Pokud je to kvůli bezpečnosti provozu, jsem pro, aby byli vidět v označených policejních autech na každém rohu. Pokud jezdí v neoznačených autech (bez majáku na střeše nemají právo přednosti v jízdě - nejsou označení podle zákona) je to jen špiclování a vybírání peněz! pokud každý z nás zabrání alespoň jednomu změření - upozorněním, klidně i zastavím a vytáhnu ceduli pozor měření, bude na našich silnicích docela sranda....
Mirek (neregistrovaný)
Uz jsem to psal jinde. Nekdo muze je 30 a ta rychlost bude pro nektere nebezpecna, budou ohrozovat jine ucastniky a jini mohou jet 150 a pojedou bez problemu a nebudou zadnou brzdou provozu. Vzdy je to jen o ridicich. Dnes je tolik zakazu a prikazu ze kdyz zvednete oci na predni sklo a vratitw zrak na tachometr hned slapete na brzdu. Prekroceni rychlosti se hned pokutuje ale pomala jizda nikoliv a vytvareni kolon za pomalu jedoucimi auty uz vubec ne. A jak se rika, 80% ridicu jsou ovce a zbytek jsou pirati.
Dribler Vladimír (neregistrovaný)
Oblíbená a zažitá manipulativní záměna pojmů "nejvyšší povolená rychlost" a "přiměřená rychlost". V praxi se tyto hodnoty potkávají jen dost málo. Důsledkem dopravních nehod může být jedině překročení "přiměřené rychlosti". Zatímco důsledkem překročení "nejvyšší povolené rychlosti" je většinou jen vybírání daní ve formě pokut. Připouštím, že existuje pár výjimek, kdy to lze s trochou velkorysosti považovat za prevenci. Nějak nám v tom zmizel původní účel všech předpisů, zákonů a omezení - NEBOURAT! Co nemohu pochopit je neustálá mediální masáž, která podporuje ostrakizaci těch, kteří "nedodržují zákon" a vůbec neútočí na ty, kteří nehody způsobují. To vede k nesmylnému potlačování tolerance, která právě spolu s předvídavostí je nejlepší prevencí. Když na prázdné dálnici kolem mě profrčí Audi TT nebo porsche carrera třeba 180, vůbec mě to neobtěžuje, natož že by to někoho ohrožovalo. Naproti tomu, trouba, který jako chodec svižným krokem vyrazí po přechodu z úkrytu za dodávkou těsně před mou kapotu, je reálným ohrožením všech kolem. Je ovšem "v právu", přestože třeba prší, je tma atd. Zkusme se vzájemně nepozabíjet - jak virtuálně v diskusích, tak hlavně v reálnu na silnicích.