Vlákno názorů k článku Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h na suchu u Porsche 911? od kks - Zimní pneumatiky svou konstrukcí prostě nedovolují na suché...

kks (neregistrovaný)
Zimní pneumatiky svou konstrukcí prostě nedovolují na suché silnici lepší trakci než pneumatiky letní, a je celkem jedno, jestli je +10 nebo -10°C. Na suchu jsou lepší letní gumy i v zimě, zimní gumy jsou dobré jen do sněhu a břečky; na ledě se budete klouzat na všem stejně a na mokru to vyjde +- nastejno (spíše lépe pro letní). Takže ve výsledku zimní vás podrží ty dva dny v roce, co je sníh, jinak byste mohli klidně jezdit na letních. Ten zákon je zprasek. Mnohem důležitější mi přijde v autě správně sedět a cítit, co se děje, být připravený reagovat, a jet tak, abych vůbec stíhal reagovat (a hlavně si zaplatit pár tisíc za kurz, kde se dozvíte jak reagovat a hlavně si to vyzkoušíte...).
Jirka_1 (neregistrovaný)
Je vidět, že jsi buď v životě za volantem neseděl nebo jsi toho najel hodně málo. Právě, že letní gumy při teplotách pod 5°C na vodě přestanou držet a na adhezi není spoleh. A můžeš mít kolik chceš kurzů, pokud auto na silnici nedrží, stejně dáš ránu ani nemrkneš. A taková ranní jinovatka na silnici dokáže udělat z auta na letních gumách sáně ani nevíš jak...