M! (neregistrovaný)
je to zajímavé, ale zajímavější by brzdná dráha byla na identickém povrchu (myslím opravdu ve stejnou dobu) a za stejné teploty, v tomto případě třeba +3 stupně. Pak by to mělo zajímavější vypovídací hodnotu. Takto to také není pro zajímavost špatné, ale uplně to nemá vypovídací hodnotu. Ještě předpokládám že obě auta měla stejné brzdy? Nemyslím průměr, ale třeba karbonkeramiku apod...
Franta (neregistrovaný)
Já si myslím že tento tes nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu! Když chcete něco porovnávat vemte si aspon identické vozy ! To je jako by jste to zkoušeli na Škodě fabii a octavii , jen tady pak píšete sračky.
kks (neregistrovaný)
Zimní pneumatiky svou konstrukcí prostě nedovolují na suché silnici lepší trakci než pneumatiky letní, a je celkem jedno, jestli je +10 nebo -10°C. Na suchu jsou lepší letní gumy i v zimě, zimní gumy jsou dobré jen do sněhu a břečky; na ledě se budete klouzat na všem stejně a na mokru to vyjde +- nastejno (spíše lépe pro letní). Takže ve výsledku zimní vás podrží ty dva dny v roce, co je sníh, jinak byste mohli klidně jezdit na letních. Ten zákon je zprasek. Mnohem důležitější mi přijde v autě správně sedět a cítit, co se děje, být připravený reagovat, a jet tak, abych vůbec stíhal reagovat (a hlavně si zaplatit pár tisíc za kurz, kde se dozvíte jak reagovat a hlavně si to vyzkoušíte...).
Jirka_1 (neregistrovaný)
Je vidět, že jsi buď v životě za volantem neseděl nebo jsi toho najel hodně málo. Právě, že letní gumy při teplotách pod 5°C na vodě přestanou držet a na adhezi není spoleh. A můžeš mít kolik chceš kurzů, pokud auto na silnici nedrží, stejně dáš ránu ani nemrkneš. A taková ranní jinovatka na silnici dokáže udělat z auta na letních gumách sáně ani nevíš jak...
JB (neregistrovaný)
Přesně jak tu ostatní píšou. Test k ničemu!!! Rozdílná auta, rozdílné podmínky,... K čemu to je? A ještě k tomu na Porsche. Kolik majitelů trápí svá Porsche v zimě? Také jsem míval na "městském" autě jen letní, do doby než přes den nasněžilo, sice asi jen 2 cm, ale odpolední cesta z práce nevedla z parkoviště doprava, ale rovně se zastavením o obrubník a to jsem mohl jet tak 10 - 15 km/h. Od té doby v zimě zimní, i ty nejlevnější.
MasoxCZ (neregistrovaný)
Jenomže o tom, který gumy jsou lepší za podmínek optimálních pro letňáky, to v reálu není. Tedy test úplně na prdlačku a honění ega. Schválně jestli byste si takovouhle kravinu troufli měřit na silnici kterou neznáte, v lese, v zatáčkách bez svodidel a metr od stromů, když na předem neurčeném místě najednou místo suchého asfaltu bude namrzlá plotna? Vsadím boty, že ne. Ve dvou stovkách se totiž dost blbě narychlo přezouvá. STABILNÍM maličko horším vlastnostem zimáků není problém se přizpůsobit, zatímco skokově a dramaticky horším vlastnostem letňáků, když jdou tlustý do tenkejch, se nedokáže přizpůsobit nikdo. A kdybyste si na ten pruh pro brzdění nechali nalejt pár kýblů studený vody a ledovejch kostek, dopadlo by to dost jinak. Akorát že já bych vám na konec ještě přidal betonovej zátaras pro účinnější pochopení problému.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Opět jeden zcestný článek, porovnávají tam dvě rozdílná auta a navíc při rozdílných teplotách. Připouštím, že výsledek ukazuje na lepší vlastnost letních pneu na suchu, ale pokud se chci dobrat srovnatelného výsledku, je třeba měřit stejné auto za stejných podmínek, prostě to auto po jednom testu ihned přezout a provést test druhý. A hlavně to vyzkoušet za mrazu a ne při teplotách, kde zcela jasně musí být letní pneumatika lepší. Za bolševika jsme jezdili celý rok na stejných gumách, dokonce velmi tvrdých s životností nad 60 000 km, bez ABS a dalších zbytečných vymožeností (zimní gumy prakticky neexistovaly a pokud ano, tak měly jen odlišný dezén, ale směs stejnou). Právě tehdejší tvrdost, která se v zimě moc neměnila, nezměnila jízdní vlastnosti tolik, jak je tomu dnes. Ale dnešní letní gumy jsou docela měkké proti minulosti a hlavně s klesající teplotou silně tvrdnou a jak se potkají s vodou, je zle.
Lukáš (neregistrovaný)
Článek je to sice zajímavý, ale nevím, jestli se na zdejších silnicích dostanete na rychlost 200 km/h. Já, když jedu do práce tak jsem rád, když můžu jet 100 km/h. Jsem zastáncem jen zimních pneu, ty jezdí v létě stejně dobře, jako letní, tak pro mě přezouvání ztrácí smysl. Jediné, co na pneumatikách kontroluji je dezén a aby byly dost nafouklé, což není problém, protože mám doma nový kompresor ABAC https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/p/18021/olejovy-kompresor-b26-1-5-50cm .
Leona (neregistrovaný)
Spíš by se hodil článek u normální rychlosti. Na našich silnicích se 200 km/h jet opravdu nedá. Je úspěch, když to jde 100 km/h. Já řeším při výběru pneumatik akorát zimní a letní pneumatiky a víc mi je jedno. Kupuji si použité pneumatiky z http://www.pneu-novak.cz/pouzite-pneu-praha-10-bazar.html , protože nenajezdím tolik kilometrů a jsem rád, že za jejich nákup dost ušetřím.