Ženeva 2018: Peugeot 508 jde proti Mondeu, Passatu, Insignii a Superbu

06.03.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Peugeot 508 čeká tuhý boj se zavedenými soupeři

  • Kontrovat chce výbavou, moderním interiérem a odvážnými prvky

  • Zajímavostí jsou bezrámová okna či noční vidění s detekcí chodců a zvěře

  • Pod kapotou nechybějí diesely, příští rok přijde i hybrid

Nová generace Peugeotu 508 to nebude mít na trhu vůbec jednoduché. Střední třída dlouhodobě ustupuje stále populárnějším crossoverům a většinu zbývajících prodejů si mezi sebe dělí flotilové stálice jiných značek. Nejnovější Peugeot 508 se bude chtít prosadit odlehčenou konstrukcí (nová generace je proti předchůdci o 70 kg lehčí) a překvapivě také menšími rozměry. Je o 60 mm nižší a o 80 mm kratší, ale také o 40 mm širší.

Na exteriéru najdeme několik velmi odvážných prvků, ale nejvíc se toho změnilo uvnitř. Peugeot následuje trendy s minimem tlačítek a maximem dotykových displejů. Nechybí kontroverzní ‚i-cockpit“ s malým volantem a vysoko posazeným přístrojovým štítem. Zajímavostí jsou bezrámová okna, typická spíše pro kupé nebo vozy jako VW Passat CC či Mercedes CLS.

Doporučujeme: Také Peugeot chce svou malou X6. Francouzské SUV s karoserií kupé dorazí v roce 2020

Pod kapotou pořád zůstávají dieselové motory. Jde o jednotky 1.5 BlueHDI a 2.0 BlueHDI o výkonech od 128 koní přes 158 po 177 koní. Benzín může spalovat jen přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 177 nebo 217 koní.  Víme ještě, že vedle šestistupňové manuální převodovky bude možné objednat osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Příští rok má nabídku rozšířit také hybridní verze.

Automobilka sází na bohatou výbavu a moderní asistenční systémy. Zajímavostí je možnost objednat si noční vidění s detekcí osob a zvěře. Samozřejmě nebude chybět adaptivní tempomat, systém vedení v jízdním pruhu, samočinné brzdění před překážkou a mnoho dalších prvků, které dnes považujeme ve voze této třídy za samozřejmost.

Další podrobnosti o nejnovějším Peugeotu 508 si můžete přečíst v oficiálním press kitu:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?