Toyota Auris nebojuje o nejvyšší příčky prodejních statistik – třeba u nás byla loni v nižší střední třídě až desátá, respektive 11 po započítání Octavie. Etablovala se však jako přesvědčivá alternativa pro zákazníky, kteří chtějí úsporný hybridní pohon v karoserii civilního vzhledu. Auris třetí generace má ambice oslovit i zájemce, kteří se tomuto modelu dosud vyhýbali kvůli nedostatečné dynamice. Poprvé totiž nabídne hybridní pohon s výkonem až 180 koní.
Na bližší technické podrobnosti je Toyota zatím skoupá. Při příležitosti ženevského autosalonu zatím prozradila pouze to, že Auris 2018 bude k dostání se dvěma hybridními agregáty. První z nich není překvapivá. Zdvihový objem 1,8 l a výkon 122 koní naznačují, že se jedná o variantu pohonu známého z Priusu či dosavadního Aurisu. Toyota o něm prohlašuje, že umožňuje „absolvovat až 50 % každodenní trasy při dojíždění čistě na elektřinu,“ o čemž si na základě všech našich praktických zkušeností dovolujeme mírně pochybovat. Ale budiž.
Zajímavější je druhá hybridní motorizace. O ní zatím víme jen to, že spalovací motor bude mít objem 2,0 l a že výkon má dosahovat na hranici 132 kW (180 koní). Domníváme se, že půjde o stejnou techniku jako v novém malém crossoveru Lexus UX 250h.
Třetí a poslední možností bude přeplňovaný zážehový motor 1,2 l – s největší pravděpodobností totožný s tím, který jsme poznali třeba v Toyotě C-HR a koneckonců i v dosavadním Aurisu. Ani v tomto případě však automobilka nic bližšího neuvádí. V crossoveru C-HR dosahuje výkon maxima 85 kW (116 k) při 5600 ot./min, točivý moment vrcholí v rozmezí od 1500 do 4000 ot./min hodnotou 185 Nm.
Auris třetí generace využívá platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), k jejímž přednostem má patřit třeba nižší těžiště. Toyota navíc zachovává víceprvkovou zadní nápravu – stejně jako třeba Hyundai i30 nebo Kia Ceed, ale na rozdíl od většiny evropských kompaktů v běžně prodávaných motorizacích.
Doporučujeme: Toyota Prius I. generace byl drahý experiment, ale vyplatil se
Nejnovější Toyota Auris má o 40 mm delší rozvor náprav, ale je o 25 mm nižší a kapota klesla dokonce o 45 mm blíž k zemi. Díky tomu už hatchback z profilu tolik nepřipomíná malé MPV. Přední převis je o 20 mm kratší, zadní naopak o stejnou hodnotu narostl. Výsledek působí velmi povedeně, zejména ve vystavované kontrastní barevné kombinaci. Vzhled předních partií je podle Toyoty „další vývojovou variantou designových filozofií Under Priority Catamaran a Keen Look,“ což vnímáme jako další potvrzení skutečnosti, že japonští designéři jsou mistry světa ve vynalézání bizarních kombinací anglických slov.