Legendární italský výrobce sportovních vozů přivezl na ženevské výstaviště Palexpo „lehce“ vylepšenou verzi svého základního kupé. Ferrari 488 Pista vypadá jako 488 GTB s novým aero kitem. Technických změn je ale tolik, že dohromady posouvají dynamický potenciál auta na úplně jinou úroveň. A ne že by ta „základní“ byla zrovna nízká…
Osmiválec má stále objem 3,9 l a je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Dostal novou klikovou hřídel, titanové ojnice, nové svody, karbonové sání a samozřejmě přepracovaná turba a novou řídící jednotku. Jiné je i chlazení a systém mazání.
Ferrari upravilo rovněž kalibraci sedmistupňové dvouspojkové převodovky i aktivního zadního diferenciálu. Aerodynamické úpravy, inspirované závodním speciálem Ferrari 488 Challenge, přinesly zvýšení přítlaku o 20 procent.
Co to všechno dohromady znamená? Pojďme si shrnout nejdůležitější údaje do přehledné tabulky:
Ferrari 488 GTB | Ferrari 488 Pista | |
---|---|---|
Nejvyšší výkon (kW (k)/min-1): | 492 (670) /8000 | 529 (720) /8000 |
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1) | 760/3000 | 770/3000 |
Měrný výkon (kW (k)/l): | 126 (172) | 136 (185) |
Hmotnost bez náplní (kg): | 1370 | 1280 |
Provozní hmotnost (kg): | 1475 | 1385 |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 3,0 | 2,85 |
Akcelerace 0-200 km/h (s): | 8,3 | 7,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 330 | >340 |
Ferrari 488 Pista jezdí na 20" pneumatikách Michelin, které nepochybně stojí za fantastickou akcelerací z místa. Zrychlení 0-100 km/h za 2,85 sekundy bylo u auta se zadním pohonem a homologovanými pneumatikami ještě nedávno zcela nepředstavitelné.
Doporučujeme: Ferrari F40 vzniklo z nouze. Nyní slaví 30 let
Cenu zatím Ferrari nezveřejnilo. Podle našich odhadů by se nicméně mohla pohybovat okolo čtvrt milionu eur (6,4 milionu Kč). Standardní 488 GTB vyjde přibližně na pět milionů korun. Model 488 Pista by se měl začít prodávat někdy v létě.