Zapomeňte na head-up displeje, auta blízké budoucnosti budou promítat klíčové provozní informace přímo na vozovku. Alespoň takovou vizi předestřel v Ženevě Mercedes-Benz. Technologie Digital Light byla představena na modernizovaném Mercedesu-Maybach, nejluxusnějším modelu třídy S. V něm se také dočká prvního nasazení v sériové výrobě.
Světlomety Digital Light jsou adaptivní a díky rozlišení milion pixelů dokážou dávkovat světlo daleko přesněji než adaptivní LED světlomety jako Multibeam LED u Mercedesu, Matrix LED u Audi a podobně. Kromě toho, že se v reálném čase mění poměr a tvar osvětlených a neosvětlených ploch před autem, lze jednotlivě regulovat také intenzitu osvětlení. Mercedes-Maybach s technologií Digital LED tak dokáže ještě účinněji zabraňovat oslňování protijedoucích řidičů nebo chodců a přitom zajistit svému řidiči ideální osvětlení prostoru před autem.
To ale není vše. Díky vysokému rozlišení dokážou světla promítat na silnici nejrůznější provozní informace. Jako příklad praktické aplikace uvádí Mercedes zúžení na dálnici. Chytrá světla v něm promítnou na zem dvojici pomocných čar, které vám pomohou bezpečně a s jistotou vést auto uprostřed zúženého pruhu.
Nebo jiný příklad. Pokud vůz zaznamená chodce poblíž vozovky, nejenže na něj posvítí (to umějí i dnešní adaptivní světla v autech několika značek), ale ještě navíc na něj „ukáže“ šipkou. Podívejte se na obrázky v galerii pod článkem.
Doporučujeme: Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nádherné monstrum, které nemá obdoby
Světlomety Digital Light umějí promítat také několik základních varovných ikon, jako je nebezpečí námrazy, práce na silnici nebo rychlostní omezení.
A Mercedes-Maybach jako takový? Při faceliftu dostal novou masku chladiče, inspirovanou konceptem Maybach 6 z roku 2016, dvoutónový lak ve stylu Bentley a Rolls-Royce nebo nové vzory kol. Aktualizována byla rovněž nabídka barevných kombinací v interiéru.
Mercedes-Maybach vychází ze sedanu třídy S v prodloužené variantě. Na délku měří 5,5 m a základní motorizací je pro něj osmiválec S560 o výkonu 345 kW (469 k). V nabídce je ale i motorizace S650, poháněná dvanáctiválcem o výkonu 463 kW (630 k). Mercedes prodává dosavadní provedení osmiválce za 3,8 milionu, V12 začíná na 5,4 milionu korun. Ceny modernizovaného Maybachu ani termín oficiálního uvedení na český trh zatím neznáme.