Ačkoli to vypadalo, že Seat na autosalonu v Ženevě představí svého „kodiaqa“, tedy sedmimístné SUV Seat Tarraco, na stánku jsme ho hledali marně. Mohli jsme si ale prohlédnout stánek osamostatněné značky Cupra, na kterém lákal koncept elektrického závodního Seatu Leon Cupra E-Racer. Jeho výkon je 300 kW (408 k), ale krátkodobě lze zvýšit výkon elektromotorů až na 500 kW (680 k).
Z reálného světa je asi atraktivnější rychlé SUV Seat Ateca Cupra, správně nyní Cupra Ateca. Pohání ji motor 2.0 TSI, vybavený filtrem pevných částic. Dosahuje výkonu 221 kW (300 k) a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 5,4 s a nejvyšší rychlost je 245 km/h. Cupra Ateca nabídne také možnost volby jízdních režimů, kde kromě režimu Cupra najdeme třeba i Off-Road.
Doporučujeme Seat Leon FR 1.4 ACT v dlouhodobém testu: španělský Golf se vším všudy
Chybět nebudou ani adaptivní tlumiče. Komu by standardní vzhled nestačil, ten si může pořídit ještě exteriérový paket obsahující karbonový střešní spoiler a karbonové kryty zpětných zrcátek. V nabídce bude rovněž karbonový paket pro interiér a paket Performance, který na váš vůz přidá výkonnější brzdy Brembo. Interiér dostal leskle černé dekory, čalounění Alcantarou nebo kovové pedály.
Zajímavé je, že v Ženevě vystavený kombík ostrého Seatu Leon ST Cupra R má místo loga Cupra stále ještě logo Seatu – ovšem v bronzovém provedení. Přesvědčte se v galerii pod článkem: