Ženevský autosalon oficiálně začal. První tiskové konference byly zahájeny v osm hodin, ve čtvrt na devět odstartovala tisková konference automobilky Hyundai. Ta přivezla do Ženevy třetí generaci modelu i30 s karoserií kombi a koncept vodíkového SUV.
Základní informace týkající se i30 kombi zveřejnil Hyundai už dříve. Vůz je dlouhý 4585 mm, široký 1795 mm a vysoký 1465 mm (1475 mm s podélnými střešními nosiči). Oproti hatchbacku je delší o 245 mm, šířka a výška je o 10 mm větší (bez střešních ližin). Rozvor náprav 2650 mm je shodný pro obě varianty. Za pozornost stojí skutečnost, že první generace i30 měla rozvor o pět centimetrů větší.
Nová i30 kombi nabídne základní objem zavazadelníku 602 litrů, což je nejvíce v historii tohoto modelu. První generace disponovala hodnotou 415 litrů, ta druhá odvezla 528 litrů. Po sklopení zadních opěradel dostanete v případě generace třetí objem 1650 litrů.
Doporučujeme: Hyundai i30 Kombi byl odhalen. Jeho zavazadelník má objem 602 litrů
Nabídka motorizací je pro kombi shodná s hatchbackem. Výjimkou je pouze základní vznětový čtyřválec 1.6 CRDi naladěný na 70 kW, který zůstane dostupný pouze pro menší karoserii. Zájemci o benzin tak dostanou na výběr mezi motory 1.4 MPI (73 kW/100 k), 1.0 T-GDI (88 kW/120 k) a 1.4 T-GDI (103/140 k). V případě dieselu bude k dispozici agregát 1.6 CRDi ve variantách 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Standardem je šestistupňový manuál, k dieselům a vrcholné benzinové jednotce bude možné pořídit sedmistupňový automat. Chybět nebude ani řada asistenčních systémů. Výroba v nošovické továrně odstartuje v květnu.
Druhá korejská novinka se jmenuje Hyundai FE Fuel Cell Concept. Jde o studii vodíkového SUV, kterým chce automobilka navázat na model ix35 Fuel Cell aktuálně prodávaný v sedmnácti zemích světa. Během tiskové konference automobilka slíbila kromě prostorného interiéru s řadou displejů především to, že sériové provedení nabídne největší dojezd mezi vodíkovými automobily. Chystané SUV by mělo ujet více jak 800 km.
V případě studie FE Fuel Cell nejde o vůz ze vzdálené budoucnosti. S produkční verzí počítá Hyundai už pro příští rok. Hyundai zároveň přislíbil 30 nových automobilů do roku 2021, do roku 2020 se chce zároveň stát nejlepší asijskou automobilkou na evropském trhu.