Než se nová generace Hondy Civic Type-R podívá k prodejcům, bude to ještě chvíli trvat. Ale nyní si můžeme evropskou specifikaci prohlédnout v Ženevě a už víme několik základních technických detailů. Velkou novinkou je návrat k nezávislému zavěšení na zadní nápravě. Dvě minulé generace Civicu Type-R prodávané na evropském trhu totiž měly „torzku“.
Ano, my víme, že dobře naladěná torzka je lepší než špatně naladěný multilink, ale v případě Hondy bychom se o špatné nastavení podvozku zas tak moc neobávali. Pod kapotou zůstává přeplňovaný dvoulitr, ovšem prošel důkladnou revizí s cílem dosáhnout vyššího výkonu a rychlejší reakce na plyn.
Doporučujeme: Honda Civic 2017 — Prohlédněte si desátou generaci na více než padesáti fotkách
Motor 2.0 VTEC Turbo má nyní výkon 235 kW (320 k) a točivý moment 400 Nm. Opět je spojen s klasickým šestistupňovým manuálem, který nově dostal systém pro tzv. automatické meziplyny. Při podřazování řídící jednotka dorovnává otáčky motoru s výstupní hřídělí z převodovky. Půjde to ale vypnout, takže meziplyny můžete trénovat sami.
Torzní tuhost se proti minulému Civicu zvýšila o 38 % a vylepšena byla i aerodynamika za účelem snížení odporu. Honda Civic Type-R se bude pro celý svět vyrábět v britském Swindonu. Výroba začne letos v létě. Vůbec poprvé se bude oficiálně Civic Type-R prodávat také v USA.