Také Audi RS5 zažívá svou premiéru na autosalonu v Ženevě. Základní technika pochází z již dřívě představených modelů Audi A5 a S5, ale jak asi tušíte, RS5 posouvá tuhle modelovou řadu ještě dál. Vždyť přímým soupeřem je třeba BMW M4 nebo Mercedes-AMG C63 Coupé. Podle Audi přináší RS5 nový designový jazyk rodiny modelů s logem RS a inspiraci čerpají třeba v legendárním závodním speciálu Audi 90 quattro IMSA GTO.
Pod kapotou je úplně nový bi-turbo šestiválec 2.9 TFSI. Obě turbodmychadla má umístěná mezi válci, takže je motor nejen poměrně kompaktní, ale také má disponovat rychlou reakcí na plyn srovnatelnou s atmosférickými motory. Nový motor má výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 600 Nm.
Doporučujeme: Test Audi SQ7 TDI — Superdiesel
Nové Audi RS5 akceleruje na 100 km/h za 3,9 sekundy a i když je standardně dodáváno s omezovačem na 250 km/h, Audi vám rádo posune (za příplatek, přirozeně) maximum na 280 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu je i přes mezigenerační dietu 1655 kg.
Výkon posílá na všechna kola osmistupňový automat a připlatit si můžete za aktivní zadní samosvorný diferenciál. Proti minulé generaci je Audi RS5 o 60 kg lehčí, ale pokud by vám to bylo málo, Audi vám nabídne i karbonovou střechu s odhalenou strukturou vláken a odlehčená kola. A když jsme u těch příplatků, objednat si můžete i sportovní výfuk. To jen, kdyby vám ten sériový přišel málo sportovní. Můžete mít také keramické brzdy, adaptivní podvozek DRC (Dynamic Ride Control) a adaptivní řízení.