Radovan
(neregistrovaný)
20. 2. 2020 19:50
A teď trochu praxe:
Provoz elektromobilu je oproti spalovacím autům finančně nenáročný. I cena každoroční garanční prohlídky ve značkovém servise Peugeot Auto Tichý. První rok 2.049,- Kč včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu. Druhý rok totéž + výměna brzdové kapaliny 4.123,- Kč. Třetí opět filtr a olej reduktoru elektromotoru 1 L, komplet za 3.476,- Kč. Čtyřletá jako dvouletá 4.623,- Kč (filtr a brzdovka). Povinné ručení je bráno jako nejmenší spalovací motor, 1.129,- Kč ročně.
Za 5,5 roku jsme najeli elektromobilem 78 tis. km. Náklady na elektřinu = palivo vozu = nabíjení, nám řeknou, za kolik se jezdí s elektromobilem:
- paušální platba za přístupový čip ČEZ (odebraná elektřina se neplatí) 182,- Kč měsíčně x 36 =
6.552,- Kč. Předloni 3x zdražila, nevyplatí se, čip jsme ve 12/2016 vrátili, 0,- Kč
- platba za přístupovou kartu PRE roční od 2016 = 145,20 Kč
- platba za přístupovou kartu Wien energies ve Vídni = 0,- Kč
- platba za PIN GreenWay a nabíjení na rychlodobíjecích stojanech celé Slovensko = 0,- Kč
- platba za přístupovou kartu SAZE VŠB-TUO a nabíjení na pomalém stojanu = 0,- Kč
- nabíjení na dalších stojanech v ČR, Rakousku a Slovensku bez karet a plateb = 0,- Kč
- nabíjení v hotelech a penzionech z běžných zásuvek 230V 16A v ceně ubytování = 0,- Kč
- nabíjení v obchodních centrech z běžných zásuvek 230V 16A v ceně parkovného = 0,-Kč
- občasné nabíjení u známých z běžných zásuvek 230V 16A zdarma, protože si v rámci návštěvy chtějí auto vyzkoušet. Tak ho pak před cestou zpět většinou i nabíjíme = 0,-Kč
- nabíjení doma (hlavně víkendové) přes den z naší fotovoltaické elektrárny = 0,- Kč
- nabíjení doma za plnou denní sazbu 5,- Kč / 1 kWh nevyužíváme = 0,- Kč
- nabíjení doma za noční tarif D27d Elektromobilita (denně 22-06 hodin) 2,50 Kč / 1 kWh je bonus z vlastnictví elektroauta. Za prázdnou 16 kW baterku zaplatíme 16 x 2,50 = 40,- Kč na 80-136 km dojezdu Faktury za elektřinu v domě jsou díky nočnímu proudu stejné nebo nižší, než byly v roce 2013 bez nabíjení elektromobilu! Nabíjení je tak fakticky zdarma = 0,- Kč.
Jak nabíjíme? Dojedeme domů, mrkneme na údaj o dojezdu. Pokud je malý, zapojíme dobíjecí kabel do auta. Visí na zdi garáže v běžné domácí zásuvce 230V 16A, v níž máme spínací hodiny. To je vše. S nočním proudem se auto samo začne nabíjet. Ráno kabel vytáhneme ze zásuvky a jede se. Kdybychom 78 tisíc km ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 187.200,- Kč! My jsme ale zaplatili jen 6.987,- Kč, 26x méně……
V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V dubnu 2019 má najeto dalších 33 tis. km. Úspora jen na palivu je 79.200,- Kč. Celkem za oba úspora 266.400,- Kč jen na palivu. Už jezdíme pouze elektricky…..
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Mirek
(neregistrovaný)
21. 2. 2020 6:58
Po dvouletém používání vw e-up jsem koupil druhý elektromobil , pokud auto používáte většinou po Praze , tak nemá konkurenci . Pouze ten údaj o spotřebe e-trona 23 kWh je nereálný . Já jako zkušený lakomec se nedostanu pod 27 kWh. Ale jinak už bych jiný pohon nezvolil než elektřinu .
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tomáš
(neregistrovaný)
7. 10. 2022 3:36
Já nevím no. Pokud si člověk koupí luxusní auto, tak snad musí automaticky počítat s tím, že i následný servis prostě bude nákladnější, ne? Zvlášť pak třeba u toho Mercedesu. Však co vím, tak i u jejich aut se spalovacím motorem je ten servis často celkem nákladný. O Jaguaru ani nemluvím.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat