O seriálu okruhových závodů elektrických speciálů vycházejících z Tesly Model S se mluví už poměrně dlouho. Vše mělo odstartovat minulý rok, ale nejnovější informace slibují první závod letos v prosinci. Jak bude vůz vypadat, to odhalila nedávná prezentace, během které byl prvnímu přihlášenému týmu předán první hotový automobil.
Základem závodů elektrických cestovních vozů (EPCS) je Tesla Model S v nejsilnější verzi P100D. Původně se počítalo s provedením P85, nicméně automobilka během příprav představila rychlejší variantu, pro kterou se nakonec organizátoři rozhodli. Vůz je o 500 kg lehčí než sériová verze, systém nabízí parametry 585 kW a 995 Nm, došlo také na upravenou aerodynamiku a změn se dočkal i podvozek. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 2,1 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h. Na jedno nabití zvládne závodní Tesla při ostrém okruhovém nasazení zhruba 90 kilometrů.
Doporučujeme: Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Organizátoři slibují v sezoně 2018/2019 celkem deset závodů a deset týmů, respektive dvacet automobilů na trati. Prvním závodem má být v prosinci podnik v Jerezu, tím posledním pak na konci října závod na italském okruhu Vallelunga.
Seriál závodů upravených Tesel Model S původně chtěl být prvním šampionátem elektrických sériově vyráběných aut. Nakonec ho ale dost možná předběhne Jaguar se svou sérií I-Pace eTrophy. Závodní crossover se už ukázal také v akci veřejnosti, na přesný kalendář těchto závodů se ale stále ještě čeká.