Rada (neregistrovaný)
Jasně, SUV jsou nejohleduplnější typ aut. Stačí se podívat na jakýkoliv crash test ve kterém pošlou SUV proti běžnému autu a každému člověku s mozkem ihned dojde, jak to je. https://youtu.be/58zqJCtUjSI Odpůrci SUV často uvádí zavádějící argumenty, autor tohoto článku na tom ale není o moc lépe.
Eifel (neregistrovaný)
Nejdříve stáří vozu (emise), teď to budou rozměry a co přijde příště? Váha a rozměry řidiče....... Kdyby při získání řidičského oprávnění byly i psychotesty tak přeci to nemůže na silnicích vypadat tak jak teď.
Radovan (neregistrovaný)
Většina automobilistů se přesunuje v 1 osobě v 1-1,5 tuně plechu. Už to samo o sobě je ve městě problém, když 8-10 tun vozidla MHD tam běžně vozí 80 a více lidí naráz. Nicméně běžná SUV jsou 2-2,5 tuny plechu, obvykle řízená 50 kilovou blondýnou, co jede nezbytně do fitka, nákupáku nebo kavárny. V o něco lepším případě tahá sebou 5 kilové mimčo. Jenže pak sice veze větší váhu, ale místo řízení se věnuje dítěti. Jejich řidičské neumětelství v kombinaci s mobilem v ruce je pověstné. O zaparkování obludy na městském místě, kam se stěží vejde Fabie, nemluvě. Je spíše otázkou, zda auto velikostí a váhou dotahující dodávku by mělo být tak snadné pořídit a řídit ve městě. Zda by neměly mít stejný zákaz, jako mají nákladní auta. Nebo regulaci. Ale ono to souvisí se vším spalovacím, co zbytečně do center měst směřuje. Pak se může radnice podělat, ale elektrické a lokálně bezemisní metro, tramvaje, trolejbusy, vlaky, lanovky a elektrobusy, či sdílená elektrokola, elektrobicykly a elektromobily to nevytrhnou. Omezovat se má tam, kde to přinese největší výsledek.
Surcuf (neregistrovaný)
Celý tvůj výblitek ovšem říká jediné, problém není auto, ale řidič - pak je ovšem zcela fuk, jaké řídí auto. Podobné hysterické výkřiky jsou kvůli psům, ani tam ovšem nejde o ta zvířata, ale o některé pitomce, kteří si je pořizují....
Surcuf (neregistrovaný)
Osobně na to mám tento názor, odpůrci SUV proti nim brojí, zkrátka proto, že si je sami nemohou dovolit, něco ve stylu, když to nemohu mít já, proč by mohl někdo jiný - socialismus jako z učebnice...., co si takhle přiznat, že jsem socka?
Miroslav (neregistrovaný)
Pisatel článku opět nic moc nepochopil. Mít v době, kdy je potřeba na planetu začít brát hodně rychle ohledy, čím dál větší a těžší auta s vyšší spotřebou je prostě hovadina. Chápu že má díky takovým názorům více obdivovatelů, ale pravdu tím fakt nezíská. Jeho srovnání kde čeho, aby ukázal svou pravdu je hovadina. 10cm oproti Octavii je na parkovacím místě sakra rozdíl, ale ne dle autora atd... Mam rad auta se spalovacím motorem, ale neumet brát věc reálne, především když veřejne píši, není úplně ok. Bohužel je více ubohých článku tohoto autora...
zdeno (neregistrovaný)
SUV odejde samo jako nepraktická věc z doby blahobytu. Velký kola - vysoká spotřeba, odpor vzduchu - vysoká spotřeba. Málo místa uvnitř vzhledem k velikosti, mizerný výhled potřebuje milion asistentů, aby se zaparkovalo - k vidění před každým supermarketem. Offroad co se nikdy neumaže od bahna. EU to zařízne nepřímo emisema.
Miroslav Odl (neregistrovaný)
Autor článku je trochu někde jinde, Ať si postaví normální auto k SUV a uvidí jak je bezpečné !!!!!!!!, stačilo vidět jak zloděj který ukradl WV Tiguan, a na Karláku najel do policejní Octávie, jak Octávka skončila ? děsně a WV mohl jet dál, SUV je jako zbraň, a nesmyslné auto, které se prostorově nevyrovná běžnému kombíku
Otto Kovarik (neregistrovaný)
"Kromě toho, když se cyklisté bojí velkých aut, proč jezdí v pruzích vyhrazených pro autobusy? To jim nevadí?" Co je to za úvahu? Je to prostě vyhrazený pruh pro BUS, TAXI a cyklisty (vetšinou v této kombinaci) - Nevím jestli autor někdy jel po městě na kole, ale je daleko snazší hlídat si jeden autobus navíc řízen profesionálním řidičem, než desítky osobních vozidel, kde se každý chová úplně jinak. "Pokud takový vůz emisní limity plní, není důvod, aby musel platit za vjezd do města nějaké větší poplatky, protože reálně víc prostě neškodí." Zase demagogie. Řekl bych, že víte proč automobilky vyrábí 1l motory - aby se celkově vešli do emisí. Určitě to ale neznamená, že auta mají stejné emise (např. VW Golf - 113g/km, VW Touareg - 173g/km. To je víč než třetina navíc). Zároveň nejde jen o emise, ale i o spotřebu paliva, která je také výrazně vyšší - tím pádem je potřeba vyrobit a přepravit víc paliva k čerp. stanicím apod. "Který s trochou zaokrouhlování váží stejně jako čtyřválcové Porsche Macan." Tohle už je vyloženě chuťovka. Autor se otevřeně přiznává ke zkreslování, jen aby mu to "hezky" vyšlo. Já bych se jen zeptal: Pokud, jak říkáte, nejsou o moc větší než klasická auta, tak proč by si ho vlastně měl někdo kupovat? Jasně, těch důvodů je hned několik a některé můžou být i rozumné, ale můj názor je, že jde pouze o trend. Např. do Tiguana nenaložím o moc víc než např. Passata (podobná cenová relace). Snad jen kromě 7 místné verze, ale ruku na srdce - kdo si toto auto pořizuje aby v něm vozil více než 5 lidí? Jako poslední bych rád reagoval na jeden z komentářů: "odpůrci SUV proti nim brojí, zkrátka proto, že si je sami nemohou dovolit" Nemůžu mluvit za všechny, ale já si vůz vybral na základě jeho vlastností a za cenu, za kterou bych klidně mohl mít SUV. To mi ale nedávalo smysl. Mohl bych podobně generalizovat a říct, že SUV si kupují jen lidé s komplexem, který se snaží velkým vozem kompenzovat. Závěrem snad jen - nemyslím, že by SUV měli být zakázány, ale tento "komentář" mě svou nevyvážeností a demagogií donutil přiklonit se na druhou stranu a oponovat.
ixhwwblez (neregistrovaný)
Zákaz dieselů už není v módě. Novým nepřítelem mají být SUV, i když je to naprostý nesmysl (komentář) - Autobible.cz aixhwwblez ixhwwblez http://www.g60018u86nfx07k5cyq04u7zdk4k91fls.org/ [url=http://www.g60018u86nfx07k5cyq04u7zdk4k91fls.org/]uixhwwblez[/url]
Honza5234 (neregistrovaný)
Nechápu proč se tu někteří ohání závistí.. na těhle autech není vůbec co závidět. Jsou hnusná a skutečně praktická leda tak pro staré dědky a tlustoprdy :D Do terénu se kvůli své váze nehodí, jízdní vlastnosti mají kvůli vyššímu těžišti horší, velká jsou jen zvenčí, ale stejný zavazadlový prostor nabídnou i větší kombíky nebo MPV. Marketing automobilek zkrátka zabral a stal se z nich ohromný trend. Toť vše.