Vlákno názorů k článku Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice od Stanislav - Konečně snad ti zaslepení fanatičtí obhájci škodovek 120...

Stanislav (neregistrovaný)
Konečně snad ti zaslepení fanatičtí obhájci škodovek 120 apod. pochopili, že koncepce "vše vzadu" nebyla úmyslná vychytávka, aby ta jejich škodárna měla parádní jízdní vlastnosti (hahaha), že to nebyl žádný přínos automobilismu, žádná extravagance ani originalita ale jen a pouze neschopnost soudruhů postavit auto s předním pohonem. Oni by ho tak rádi, ale nebyl tu nikdo, kdo by to uměl. Proto ta anachronie "vše vzadu" od které pomalu celý automobilový svět ustoupil, a v rodinných vozech 80-tých let se nevyskytoval vůbec. Jo, a náhon má mlýnské kolo Auta mají pohon.
rrren9 (neregistrovaný)
Nebál bych se toho neuměl a rozporoval bych to rádi. Byla to doba, kdy vše bylo řízeno stranou, tedy i potřeby pracujících, jak se tehdy říkalo lidem. A soudruzi rozhodli, že Š1000MB, mimochodem tehdejší době odpovídající konstrukce karoserie a velmi moderní konstrukce motoru, nebude nahrazena novým typem, ale jen faceliftem Š100-110. Protože pracujícím v ČSSR takové auto stačí. Také nemuseli mít nic. Š100-110 bylo značně nemoderní auto, jeho nemodernost se projevila ztrátou trhů, které získaly vozy Š1200, Octavia a Š1000MB. No a stejně to dopadlo se Š105-130. Než soudruzi rozhodli o vývoji pozdějšího Favorita stále vážně zvažovali o dalším faceliftu původní tisícovky.Že by se nenašlo dost konstruktérů navrhnout moderní auto si nemyslím, že by se nenašlo dost technologů schopných moderní auto seriově vyrábět si také nemyslím, ale komunistická vrchnost nechtěla.
Robert (neregistrovaný)
Píšeš naprosté nesmysly, je vidět, že jsi ten článek nebyl schopen ani přeslabikovat do konce. Hahaha. Lidé, kteří by u nás uměli už tehdy vyrobit auto s pohonem předních kol tu samozřejmě byli, jenže v té době u nás nebyla továrna, která by vyráběla kloubové hřídele a jelikož z finančních důvodů nebyl možný import ze zahraničí, (a to ani z tehdejší NDR, kde samozřejmě auta s předním pohonem v té době již vyráběli, viz. Trabant) se přistoupilo ke koncepci vše vzadu. Ta navíc na přelomu 50. a 60. let, kdy se embéčko vyvíjelo, byla ve světě moderní a používalo ji mnoho výrobců, dokonce i v USA Chevrolet Corvair. Také proto Š 1000MB v roce 1964 kdy se začala vyrábět, byla naprosto srovnatelná se západoevropskými značkami ve své třídě. Zrovna tak Tatra 613 byla v době svého vzniku v uvolněné atmosféře konce 60. let rozhodně nebyla plánována jen jako auto pro papaláše, ale bylo s ní počítáno i s coby podstatným exportním artiklem, proto také Tatra investovala peníze nejen do čtyřdveřové limuzíny, ale i do vývoje kupé, které se mělo stát zdrojem deviz. Teprve po začátku normalizace bylo vydáno rozhodnutí, že 613 nebude určena (na rozdíl od 603, kterou bylo možno zakoupit v Mototechně i jako vozidlo pro běžné motoristy, ačkoliv její vysoká cena tuto možnost téměř vylučovala) k prodeji obyvatelstvu a plán exportu byl zrušen, jelikož by to znamenalo další velké náklady v podobě vybudování servisní a prodejní sítě v západní Evropě, takže kupé bylo odsouzeno zůstat jen prototypem.
Karl (neregistrovaný)
Peníze byly, ale jen ty "socialistické". Dotiskli by je, stejně jako dnes. Měny RVHP byly "podloženy prací", jak se říkalo (a sovětský rubl hovnem). Ale nedostávalo se deviz - to byl ukrutný problém socialistického tábora. Takže homokinetické klouby na přední pohon by se musely nakupovat za devizy - a to prostě neprošlo ...
Filip (neregistrovaný)
Stanislav 25/12/2016 at 18:44 odpověď zajmalo by mě, jaké auto sám máte?? škoda 120 je originální auto a né neschopnost soudruhů!! Má to nevšední jízdní vlastnosti a lepší než favorit. To, že se nevyrobily krásná auta v minulosti je jen díky rusákům a fanatickým komunistům, kteří jim lezli ...( možná i vy sám) a i v součastné době se spousta aut nevyrobí, kvůli politickým systémům a vedením koncernu za záminkou konkurence. Pokud jste nevlastnil škodu s motorem a pohonem vzadu, tak nesuďte něco, když nevíte o co jde. Děkuju za pochopení
Harry.j (neregistrovaný)
Měl jsem Š 120,předělaná kastle na 100 papírech,dnes nepředstavitelné!motor z R110 s ostrou vačkou,na LPG 18 let,vynikající auto,na sněhu bez konkurence.Rezlo?? které auto nerezne?Motor250 t.bez větších oprav..
moje jméno (neregistrovaný)
Je otázkou, co si představujete pod pojmem nevšední jízdní vlastnosti... Pokud myslíte super přetáčivost a trakčnost do kopce na sněhu, tak máte pravdu. Vše ostatní ale byla naprostá katastrofa, počínaje 12ilitrovou chladicí kanalizací, nezřízeným kraválem uvnitř a konče špatnou směrovou stabilitou a náchylností na boční vítr. A vlastnosi lepší než Favorit ?? Vy jste se snad probudil s rukou v nočníku ! To prostě nemůžete myslet vážně, jinak Vás jsem nucen považovat za nesvéprávného.
Jirka (neregistrovaný)
Pane Stanislave, mám 65let najeto hrubě přes milión km (bus +osobák) a můžu říct, že byl v té době pohon s agregátem vzadu ten nejlepší. Jezdil jsem hodně lyžovat, a nikdo nevyjel pod kopec , jedině Š-1000 MB ( nevyjel-žigulík s náhonem na zadní kola, ani Dácia-s předním náhonem). Takže, v té době (neeksistovaly žádne asisteny prokluzu, ani uzávěrky a pod.) to byly super auta. A jinak vlastním Porsche. Zakázal bych kromě ABS montovat do vozů všechny asistenty, které umožňují, aby s auty jezdili debilové.
Karel (neregistrovaný)
O embéčku se zadním pohonem se pěly báchorky ale do žigulíka stačilo dát do kufru cca 30 kg zátěže a nechával za sebou všechny škodovky. A důvod škodovka měla slabý motor a malý krouťák. V hlubším sněhu neměla na žigulíka nárok. Obě vozidla jsem měl a najezdil s nimi 300 tis. km. A využitelnost pro rodinu a topení a hluk atd. ???
Robert (neregistrovaný)
S tím žigulíkem máte pravdu, ale také si musíte uvědomit, že embéčko bylo vývojově o víc jak deset let starší než žigul, ten navíc krom silnějšího motoru měl i moderní rozvod OHC a co se týče topení, tak je jasné, že u modernějšího vozu s motorem vpředu (navíc konstruovaného pro nepříznivé ruské podmínky) musí být topení mnohem kvalitnější, než u škodovky. A co se týče vnitřního hluku, tak tisícovky MB měly paradoxně ve srovnání i nástupkyní Š100/110 nižší hladinu vnitřního hluku, byť to byla v podstatě stejná karosérie a o úzkých Š105/120 ani nemluvím. Značné zlepšení v tomto směru přinesla až v polovině 80. let montáž zadní vlečené nápravy v pryžových lůžkách, která vnitřní hluk podstatně snížila.
Karl (neregistrovaný)
Tak, pověstný pytel cementu do kufru a bylo. Navíc, na zimní start měl Žigulík (Lada) kliku k natočení motoru, praktická věc. O topení ani nemluvě - při mrazech a jízdě na krátkou vzdálenost "škodověnka" ani nezačala topit. Máte velmi divné představy o Fiatu 124 (Lada)/125 (Polski), navíc jej (v Togliatti) "upravili" v SSSR na jejich podmínky (zimy, stav silnic, náturu šoférů) ...
Robert (neregistrovaný)
Pan STANISLAV: Nemáte tak docela pravdu, doporučuji Vám podívat se na některé díly pořadu Zašlapané projekty, nebo i na celou sérii, je to poučné a je vidět, kam se naše republika mohla posunout ne jen ve výrobě aut, kdyby nebylo komunisticko - bolševické moci! Motor vzdadu a pohon zadních kol, v té "těžké "době byl momentálním řešením. http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061009-zapomente-na-skodovku/
grauwolf (neregistrovaný)
všichni si stěžujete na komouše, jak zakazovali, co povolovali, ale to není chyba jejich, to je chyba lidí, co si s sebou nechali vorat . tu dobu jsem zažil, smrádek ale teploučko, šmeliny, pracovní morálka k zblití, voprejskaný baráky , rozbitý ulice, ale nikdo neprotestoval, všichni jste šli slavit první máj, jako tupý stádo....
Tomas (neregistrovaný)
Jenom jestli to není opčně. vše vpředu je nejhorší co se týče jízdních vlastností ale nejlevnější na výrobu a nejjednoduší na obestavěný prostor varianta. Není to o neumění, ale o pokusu dát lidem auto s dobrými jízdními vlastnosmi přes komplikace výroby. I idiot s trochou zkušeností pochopí, že když při jízdě do kopce na sněhu přidá plyn a auto si jede kam chce, něco není v pořádku. Všechno vpředu je levná a účelná těžko řiditelná koncepce. Stačí se podívat na úspěchy Skody 130 RS proti jejím povětšině vše vpředu konkurentům.
Miroslav Štalmach (neregistrovaný)
Pepča Mýlíte se. Já pamatuju vůz Jawa Minor z r.1948,který měl vše v předu.