Názor k článku Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice od rrren9 - Nebál bych se toho neuměl a rozporoval bych...

rrren9 (neregistrovaný)
Nebál bych se toho neuměl a rozporoval bych to rádi. Byla to doba, kdy vše bylo řízeno stranou, tedy i potřeby pracujících, jak se tehdy říkalo lidem. A soudruzi rozhodli, že Š1000MB, mimochodem tehdejší době odpovídající konstrukce karoserie a velmi moderní konstrukce motoru, nebude nahrazena novým typem, ale jen faceliftem Š100-110. Protože pracujícím v ČSSR takové auto stačí. Také nemuseli mít nic. Š100-110 bylo značně nemoderní auto, jeho nemodernost se projevila ztrátou trhů, které získaly vozy Š1200, Octavia a Š1000MB. No a stejně to dopadlo se Š105-130. Než soudruzi rozhodli o vývoji pozdějšího Favorita stále vážně zvažovali o dalším faceliftu původní tisícovky.Že by se nenašlo dost konstruktérů navrhnout moderní auto si nemyslím, že by se nenašlo dost technologů schopných moderní auto seriově vyrábět si také nemyslím, ale komunistická vrchnost nechtěla.