Názor k článku Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice od Bob - Dobrý den, se zájmem jsem si pročetl všechny...

Bob (neregistrovaný)
Dobrý den, se zájmem jsem si pročetl všechny komentáře - u mě 70 minut čtiva. Mám 30 roků a zrestauroval jsem si (6 let zábavy) škodu 450. Vím,je to starší typ,než se tu rozebírá. Je to mazel. První dojem z řízení byl rozpačitý, vše se tam skutečně řídí vlastní silou. Po dlouhodobějším rozježdění s tímto krásným (podle mého názoru nejkrásnějším škodováckým vozem vůbec) posuzuji, že se velmi příjemně vede. Auto na to, že má právě letos 60 let padne krásně do ruky a z jízdy je požitek. Má podle mého názoru tyto slabiny : 1) malý reid, snad poloviční jak u současných vozů 2) slabé synchrony - abych řadil tiše je potřeba parádně sladit otáčky motoru a náhonu 3) na mokrém trávniku neujede skoro nic, v zimě i na gumách Polaris mám problém se dostat k baráku do mírného kopce 4) značný problém dokonale utěsnit motor, já nevím, mi se to snad nikdy nepovede. 5) dvouset wattové dynamo nestíhá dobíjet akumulátor s trvale rozsvícenými světly - rozsah očáček,kdy auto dobíjí je hodně úzký. 6) šneková převodka řízení se nikdy nevyrovná hřebenové. Marně každé dva roky na stk vysvětluji, že vůle na volantě na 5 prstů je udávána přímo výrobcem. Sehnat převodku,která by těch "jen" 5 prstů splnila byl ořech. Bez zatížení se na burzách zdají všechny supr. Takže mám doma 15 převodek k ničem a na jediné solidní jezdím. ale karoserie má úžasný švih tvrzení,že řadit z 2 na 3 je komlpikované,že se musí v neutrálu "zakvedlat" s řadící pákou, aby se vrátilo táhlo 1/2 - 3/4 do neutrální polohy je nesmysl. Dalo mi to půl dne hraní a povedlo se mi táhlový systém až pod volant seřídit a vymezit tak,že tam kvalty hážu stejně jak u nového auta :-D jen taková vsuvka ze staršího typu. Na svých 60 let úžasné řekl bych. Mějte se príííma, Bob