Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
V. Rybárik (neregistrovaný)
Děkujeme za snahu podat přehledně období připravených prototypů vozů letech padesátých a dalších, (vč. tzv. "lidových vozidel"- viz autorem uvedený Moravan, či jak uvedl v nadpisu fotografie - líbivý projekt Avie). Něco podstatného z designově velmi krásných prototypů, připravených do sériové výroby v 50-tých letech tam chybí.. V článku autor zmiňuje nahoře uvedené dva projekty, ale buď zapomněl, nebo zcela neví, že světoznámý karosář, pan Sodomka, poté co ho komunisti vyhodili ze svého podniku ve Vys. Mýtě (pozdější Karosa) a mu z vděčnosti věnovali !služební" hadrový Velorex, aby v Uh. Hradišti projektoval budoucí Trambus, tak tento pan Sodomka vytvořil v pol. 50-tých let ojedinělý projekt vozidla pro širokou veřejnost. Design a technické provedení tohoto vozidla pod názvem Motorex, připravovaného pro sériovou výrobu označili italští návrháři jak dokonalé. Bylo vyrobeno celkem 5 prototypů, tři s laminátovou karoserií, 2 s plechovou, do vozidla se vstupovalo předními dveřmi, styl dveří pozdější BMW Izeta. Zkoušky probíhaly za provozu a podílela se na nich i továrna Jawa, proto některé funkční vozidla nesla označení i Jawarex. Zmínku o tomto automobilu najdete mj. v publikacích, Karoserie Sodomka, či publikaci automobily Jawa. Sám vlastním jeden prototyp výr. č. P-005. Článek autora nahoře, přes jeho poctivou snahu o přehledné ukázání nakonec (bohužel) nerealizovaných projektů, tak není úplný...