Zájem Evropanů o „diesel na benzin“ Skyactiv-X překonal očekávání, tvrdí Mazda

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Motor Skyactiv-X je výjimečný technologií Spark-Controlled Compression Igniton

  • 60 % všech vyráběných vozů Mazda 3 je vybaveno právě tímto motorem

  • Momentálně je Skyactiv-X nabízen pro Mazdu 3 a CX-30

Automobilka Mazda na podzim oficiálně uvedla do výroby revoluční motor Skyactiv-X, který kombinuje oba principy vnitřního spalování. Technologie označovaná jako Spark-Controlled Compression Igniton, tedy „svíčkou řízené kompresní zapalování“, je k mání pro kompaktní hatchback a sedan Mazda 3 a crossover CX-30.

Oba modely jsou v nabídce se zážehovými a vznětovými motory, ale podle ' Yasuhira Aoyamy, generálního ředitele evropského zastoupení Mazdy, je největší zájem o Skyactiv-X. Dokonce takový, že překonal i nejoptimističtější prognózy japonského výrobce.

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi
Přečtěte si také:

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

V případě modelu Mazda 3 volí Skyactiv-X 60 % zákazníků, u crossoveru CX-30 jde o 45 % objednávek. Ayoama v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že očekává další zvýšení prodejů motoru Skyactiv-X, protože i když aktuálně je nejprodávanějším evropským modelem Mazda CX-5, menší CX-30 ho velmi rychle dotahuje.

Dvoulitrový Skyactiv X je standardně vybaven 24V mild-hybridním systémem. Nabízí výkon 132 kW a točivý moment 224 Nm. V modelu Mazda 3 má homologovanou spotřebu 6,3 l/100 km.

ja (neregistrovaný)
Češi pořád vidí nízkou spotřebu o tom to je že tam nalije 2x minimálně víc než do benzínu oponují to je jen spotřeba k to se nepočítá....
  • Našli jste v článku chybu?