Automobilka Mazda na podzim oficiálně uvedla do výroby revoluční motor Skyactiv-X, který kombinuje oba principy vnitřního spalování. Technologie označovaná jako Spark-Controlled Compression Igniton, tedy „svíčkou řízené kompresní zapalování“, je k mání pro kompaktní hatchback a sedan Mazda 3 a crossover CX-30.
Oba modely jsou v nabídce se zážehovými a vznětovými motory, ale podle ' Yasuhira Aoyamy, generálního ředitele evropského zastoupení Mazdy, je největší zájem o Skyactiv-X. Dokonce takový, že překonal i nejoptimističtější prognózy japonského výrobce.
V případě modelu Mazda 3 volí Skyactiv-X 60 % zákazníků, u crossoveru CX-30 jde o 45 % objednávek. Ayoama v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že očekává další zvýšení prodejů motoru Skyactiv-X, protože i když aktuálně je nejprodávanějším evropským modelem Mazda CX-5, menší CX-30 ho velmi rychle dotahuje.
Dvoulitrový Skyactiv X je standardně vybaven 24V mild-hybridním systémem. Nabízí výkon 132 kW a točivý moment 224 Nm. V modelu Mazda 3 má homologovanou spotřebu 6,3 l/100 km.